کاهش آمار دیابت درایران نیازمند همکاری دستگاههای مختلف

به گزارش خبرنگار ما، فاطمه هاشمی روز سه شنبه در دومین روز از دهمین همایش بین المللی راهبری دیابت ایران ضمن اعلام این خبر افزود: تاکنون چندین مرکز مجهز دیابت از سوی این بنیاد در تهران و برخی شهرهای دیگر ایجاد شده و بتدریج هم در سراسر کشور دایر می شوند. وی ادامه داد: این …

به گزارش خبرنگار ما، فاطمه هاشمی روز سه شنبه در دومین روز از دهمین همایش بین المللی راهبری دیابت ایران ضمن اعلام این خبر افزود: تاکنون چندین مرکز مجهز دیابت از سوی این بنیاد در تهران و برخی شهرهای دیگر ایجاد شده و بتدریج هم در سراسر کشور دایر می شوند.
وی ادامه داد: این بنیاد همچنین در تلاش است با همکاری دستگاه های مسئول، افراد خیر، مدیران استانی و وزارت بهداشت امکانات درمانی را در اختیار بیماران غیرواگیر قرار دهد.
هاشمی با بیان اینکه بهبود شیوه زندگی در کاهش تعداد مبتلایان به دیابت تاثیرگذار است، گفت: تشخیص به موقع بیماران غیرواگیر یکی از اهدافی است که این بنیاد با همکاری پژوهشگاه غدد دنبال می کند تا کمک کنیم این قبیل بیماران زندگی بهتری داشته باشد.
وی همچنین آموزش عمومی مبتلایان به دیابت را یکی دیگر از فعالیت های بنیاد امور بیماری های خاص برشمرد و افزود: با مشارکت سازمان های دولتی و خصوصی و توزیع بروشور آموزشی برای ایجاد یک شبکه فراگیر در زمینه مقابله با دیابت تلاش کردیم.
هاشمی تصریح کرد: هدف عالی بنیاد غیردولتی که بودجه آن از سوی مردم و هم دولت تامین می شود، این است که بیماران دیابتی دغدغه درمان نداشته باشند.
وی بااشاره به جایگزین کردن و مقدم دانستن پیشگیری بر درمان گفت: همان گونه که  این بنیاد در زمینه تالاسمی موفق شد مبتلایان به این بیماری را کاهش دهد، در زمینه دیابت هم چنانچه نهادهای دیگر همکاری کنند، موفق خواهیم بود.
گفتنی است دهمین همایش بین المللی راهبری دیابت طی روزهای دوم وسوم آبان ۹۴درمرکزهمایش های بین المللی صداوسیما برپاست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا