صدور ۸۵۰ هزار ویزا برای زائران اربعین

به گزارش مشرق، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشور اظهار داشت: تاکنون بیش از ۸۵۰ هزار ویزای اربعین در مناطق مختلف کشور صادر شده است. وی با بیان اینکه ۵۰۰ هزار ویزا مربوط به زائرانی است که در سماح ثبت نام کرده‌اند، افزود: بقیه ویزاهای صادر شده مربوط به افرادی بوده است که …

به گزارش مشرق، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشور اظهار داشت: تاکنون بیش از ۸۵۰ هزار ویزای اربعین در مناطق مختلف کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ هزار ویزا مربوط به زائرانی است که در سماح ثبت نام کرده‌اند، افزود: بقیه ویزاهای صادر شده مربوط به افرادی بوده است که به صورت آزاد در دفا‌تر زیارتی ثبت نام کرده‌اند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور عنوان کرد: یک میلیون ۳۵۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند و ۶۵۰ هزار نفر برای شرکت در پیاده روی بزرگ اربعین در دفا‌تر آزاد زیارتی در کشور ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود که امسال حدود دو میلیون نفر از جمهوری اسلامی ایران در پیاده روی بزرگ اربعین شرکت کنند، گفت: افرادی که می‌خواهند در پیاده روی اربعین شرکت کنند تا فردا ساعت ۱۶ فرصت دارند که در سامانه سماح ثبت نام کنند.

اوحدی تصریح کرد: این سامانه فردا ساعت ۱۶ بسته می‌شود و افرادی که ثبت نام کرده‌اند تا پنجشنبه هفته جاری فرصت دراند که مدارک خود را برای صدور روادید به دفا‌تر زیارتی تحویل دهند.

وی افزود: توصیه جدی ما به زائران این است که نسبت به خریداری بیمه خود اقدام کنند. بیمه ایران سه بسته بیمه ویژه اربعین را اعلام با قیمت ۱۸ هزار تومان اعلام کرده است که زائران می‌توانند به صورت حضوری و یا اینترنتی نسبت به خریداری این بیمه‌های اقدام کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور خاطرنشان کرد: تردد زائران در هر سه مرز روان است و باید گفت که مرز مهران نیز هیچ گونه مشکلی برای تردد زائران ندارد.

وی افزود: امکانات مرز مهران کامل است و مشکلی به نام تغذیه و اسکان در هیچ کدام از مرز‌ها نداریم.

اوحدی تاکید کرد: زائران عزیز لازم است که در شهرهای خود نسبت به دریافت ویزا اقدام کنند چرا که در صورتی که بدون داشتن ویزا به استان‌های ایلام و خوزستان سفر کنند، سبب توقف کار می‌شود.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا