دیابت در ردیف بیماری های خاص قرار گیرد

اوله مولسکووبیک در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: آمارهای جدید نشان از روند رو به افزایش شیوع دیابت در جهان است، لذا باید مانند بیماریهای خاص مورد توجه جدی مسئولان بهداشت کشورها قرار گیرد. وی ادامه داد: از حدود ۴۰۰ میلیون دیابتی در جهان چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر آنان ایرانی هستند …

اوله مولسکووبیک در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: آمارهای جدید نشان از روند رو به افزایش شیوع دیابت در جهان است، لذا باید مانند بیماریهای خاص مورد توجه جدی مسئولان بهداشت کشورها قرار گیرد.
وی ادامه داد: از حدود ۴۰۰ میلیون دیابتی در جهان چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر آنان ایرانی هستند که لازم است برنامه های آموزشی و آگاهی بخشی در این زمینه بیش از پیش افزایش یابد.
اوله مولسکووبیک تصریح کرد: بروز بیماری های ناشی از دیابت در جهان حاکی از آن است که دولتها باید بیش از گذشته نسبت به پیشگیری و سپس درمان دیابت توجه کنند و این مسئله را جدی بگیرند.
وی در خصوص برگزاری دهمین همایش بین المللی راهبری دیابت در ایران اظهار داشت: برگزاری این همایش در ایران از نظر کیفیت سخنرانی ها و همچنین سطح مدعوین مرا تحت تاثیر قرارداد به طوری که مطمئن هستم نتایج حاصل از برگزاری این همایش برای حل مشکلات دیابت در ایران تاثیرگذار خواهد بود.
دهمین همایش بین المللی راهبری دیابت صبح امروز در مرکز همایشهای بین المللی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در تهران با سخنرانی جمعی از مسوولان کشوری از جمله وزیر بهداشت و درمان گشایش یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا