افزایش خطر ابتلا به دیابت و چاقی با بیسفنول

منطقه خراسان، این مواد شیمیایی موجب اختلال در غدد درون‌ریز شده و ما در بسیاری از مواد همچون آفت‌کش‌ها، قوطی غذاهای کنسرو شده، مواد آرایشی و حتی قبض دریافتی صندوقدار فروشگاه از آنها استفاده می‌کنیم. هورمون‌ها مهم‌ترین تنظیم‌کننده‌های بدن هستند و اختلال در میزان ترشح آنها تاثیر بسزایی در مواردی مثل عملکرد زیستی، خواب، خوردن …

منطقه خراسان، این مواد شیمیایی موجب اختلال در غدد درون‌ریز شده و ما در بسیاری از مواد همچون آفت‌کش‌ها، قوطی غذاهای کنسرو شده، مواد آرایشی و حتی قبض دریافتی صندوقدار فروشگاه از آنها استفاده می‌کنیم.

هورمون‌ها مهم‌ترین تنظیم‌کننده‌های بدن هستند و اختلال در میزان ترشح آنها تاثیر بسزایی در مواردی مثل عملکرد زیستی، خواب، خوردن و تولیدمثل دارد.

اما در این تحقیق شواهد جدیدی از قرار گرفتن در معرض این مواد و خطر دیابت و چاقی عنوان شده است.

این شواهد شامل تحقیق اپیدمیولوژیک است که نشان می‌دهد افراد در معرض EDCs ممکن است به دیابت نوع دو و چاقی مبتلا شوند. همچنین EDCs ها مرتبط با مشکلات ناباروری، هورمون‌های آزادکننده سلول‌های سرطانی و مشکلات عصبی هستند.

قرار گرفتن نوزادان متولد نشده در معرض EDCs در رحم مادر خطرات بسیاری برای کودک به همراه خواهد داشت. در تحقیقات مشخص شد نوزادان متولد شده در آینده در معرض چاقی، مشکلات لوزالمعده، مشکل در سلول‌های کبدی و افزایش سلول‌های چربی قرار دارند.

با وجود تحقیقات بسیاری که در این زمینه انجام شده است هنوز نیازمند تحقیق بیشتری از تاثیر قرار گرفتن در معرض EDCs و سلامت بشر هستیم.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا