کاهش ملایم قیمت طلا و ثبات قیمت دلار

محمد حسن گودرزی: این موضوع همچنین در کشوری مانند ایران با حساسیت قابل توجه افکار عمومی و مردم روبرو است به نحوی که معمولاً همه می خواهند بدانند قیمت روز ارزهایی نظیر دلار و یورو و نیز طلا چه بصورت گرمی و یا در قالب سکه در چه وضعیتی است، اتاق خبر تلاش دارد زین …

محمد حسن گودرزی: این موضوع همچنین در کشوری مانند ایران با حساسیت قابل توجه افکار عمومی و مردم روبرو است به نحوی که معمولاً همه می خواهند بدانند قیمت روز ارزهایی نظیر دلار و یورو و نیز طلا چه بصورت گرمی و یا در قالب سکه در چه وضعیتی است، اتاق خبر تلاش دارد زین پس علاوه بر انتشار منظم و روزانه اخبار مربوطه به این حوزه، در پایان هر هفته یک گزارش خبری و تحلیلی از وضعیت ثبات و یا نوسان در این بازار را منتشر کند، گزارش پیش رو در همین راستا به رشته تحریر درآمده است:
طلا در حال کاهش
بازار طلا روز شنبه را در حالی آغاز کرد و به پایان برد که هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت ۹۳.۶۴۰ هزار تومان به فروش رفت. هر مثقال طلا نیز ۴۰۶.۲۰۰ تومان به مشتریان عرضه شد. . در ایران هر سکه تمام ۹۱۹ هزار تومان، نیم سکه ۴۶۴ هزار تومان و ربع سکه نیز ۲۵۰ هزار تومان قیمت خورد. هر سکه یک گرمی نیز ۱۶۷ هزار تومان عرضه شد. در سطح دنیا مشتریان جهانی هر اونس طلا را به قیمت ۱۰۸۴.۹۰ دلار خریدند.
یکشنبه روزی بود که بازار طلا و سکه تغییر چندانی به خود ندید. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش جزئی ۹۳.۴۳۰ هزار و هر مثقال طلا نیز با کاهش در حدود ۷۰۰ تومانی ۴۰۵.۵۰۰ هزار تومان به فروش رفتند. اما سکه ۴۰۰۰ تومان کاهش نشان داد و ۹۱۵ هزار تومان به مشتریان عرضه شد. نیم سکه و ربع سکه نیز ۱۰۰۰ تومان کاهش قیمت داشتند و به ترتیب ۴۶۳ و ۲۴۹ هزار تومان به فروش رفتند. سکه گرمی نیز بدون تغییر بود و ۱۶۷ هزار تومان قیمت خورد. در سطح جهانی قیمتها بدون تغییر ماند.
روز دوشنبه نیز در بازار طلا روز آرامی بود. هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۵۰ تومان افزایش ۹۳.۴۸۰ هزار تومان و هر مثقال طلا با ۵۰۰ تومان کاهش ۴۰۵ هزار تومان به فروش رفتند. اما در بازار سکه افزایش قیمت سکه مشهود بود. سکه تمام با ۵۵۰۰ تومان افزایش قیمت ۹۲۰.۵۰۰ هزار تومان به فروش رفت. نیم سکه ، ربع سکه و سکه گرمی بدون تغییر نسبت به روز قبل به ترتیب ۴۶۳، ۲۴۹ و ۱۶۷ هزار تومان به فروش رفتند. طلای جهانی نیز۱۰۷۹.۶۰ دلار در دنیا به فروش رفت.
اما روز سه شنبه بازار طلا و سکه با کاهش قیمت روبه رو شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش در حدود ۸۰۰ تومانی ۹۲.۶۰۰ هزار تومان به فروش رفت. طلای مثقالی نیز با کاهش قیمت روبه رو شد و ۳۵۰۰ تومان کاهش قیمت داشت و ۴۰۱.۵۰۰ هزار تومان به فروش رفت. سکه تمام ۱۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت و ۹۱۰.۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد. نیم سکه ۴۰۰۰ تومان و ربع سکه ۲۰۰۰ تومان کاهش قیمت داشتند و به ترتیب ۴۵۹ و ۲۴۷ هزار تومان قیمت خوردند. سکه گرمی مثل روزهای گذشته ۱۶۷ هزار تومان به فروش رفت. هر اونس طلای جهانی نیز در بازارهای دنیا ۱۰۷۹.۶۰ دلار به فروش رسید.
روز چهارشنبه کاهش قیمت ها در بازار طلا ادامه پیدا کرد. هر گرم طلا ۱۸ عیار ۵۱۰ تومان کاهش داشت و ۹۲.۹۰ هزار تومان عرضه شد. هر مثقال طلا ۳۹۹.۱۰۰ هزار تومان به فروش رفت که نشان دهنده ۲۴۰۰ تومان کاهش قیمت است. سکه ۹۰۶.۵ هزار تومان عرضه شد که ۴۰۰۰ تومان کاهش قیمت را نشان می دهد. نیم سکه ۳۰۰۰ و ربع سکه ۱۰۰۰ تومان کاهش قیمت داشتند و به ترتیب ۴۵۶ و ۱۶۶ هزار تومان به فروش رفتند. سکه گرمی نیز بعد از روز ۱۰۰۰ تومان کاهش قیمت داشت و ۱۶۶ هزار تومان فیمت خورد. در سطح جهان نیز هر اونس طلا با کاهش حدود ۸ دلاری به ۱۰۷۱.۳۰ دلاری به مشتریان عرضه شد.
دلار همچنان ۳۵۰۰
روز شنبه دلار ۳۵۸۹ تومان در بازار قیمت خورد و تا آخر هفته قیمت خود را بالای ۳۵۰۰ نگه داشت. این ارز در روزهای یکشنبه ۳۵۸۸، دوشنبه ۳۵۶۸، سه شنبه ۳۵۶۶ و چهارشنبه ۳۵۷۳ هزار تومان در صرافی ها عرضه شد.
این اتفاق برای یورو نیز افتاد و این ارز اروپایی به قیمتی بیش از ۳۸۰۰ تومان به فروش رفت. ۳۸۷۵ تومان قیمت این ارز در روز شنبه بود. این ارز در روزهای یکشنبه ۳۸۷۳، دوشنبه ۳۸۴۸، سه شنبه ۳۸۲۵ و چهارشنبه ۳۸۳۰ تومان در صرافی ها فروخته شد که روندی کاهشی اما جزئی را نشان می دهد.
یورو

هزار تومان
دلار آمریکا

هزار تومان
سکه گرمی

هزار تومان
ربع سکه

هزار تومان
نیم سکه

هزار تومان

سکه تمام هزار تومان
۱ اونس طلای جهانی

به دلار
۱ مثقال

طلا به هزار تومان
گرم طلا ۱۸ عیار

به هزار تومان
روز هفته
۳.۸۷۵ ۳.۵۸۹ ۱۶۷ ۲۵۰ ۴۶۴ ۹۱۹ ۱۰۸۴.۹۰ ۴۰۶.۲۰۰ ۹۳.۶۴۰ ۲۳ آبان
۳.۸۷۳ ۳.۵۸۸ ۱۶۷ ۲۴۹ ۴۶۳ ۹۱۵ ۱۰۸۴.۹۰ ۴۰۵.۵۰۰ ۹۳.۴۳۰ ۲۴ آبان
۳.۸۴۸ ۳.۵۶۸ ۱۶۷ ۲۴۹ ۴۶۳ ۹۲۰.۵ ۱۰۷۹.۷۴ ۴۰۵ ۹۳.۴۸۰ ۲۵ آبان
۳.۸۲۵ ۳.۵۶۶ ۱۶۷ ۲۴۷ ۴۵۹ ۹۱۰.۵ ۱۰۷۹.۶۰ ۴۰۱.۵۰۰ ۹۲.۶۰۰ ۲۶ آبان
۳.۸۳۰ ۳.۵۷۳ ۱۶۶ ۲۴۶ ۴۵۶ ۹۰۶.۵ ۱۰۷۱.۳۰ ۳۹۹.۱۰۰ ۹۲.۹۰ ۲۷ آبان
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا