«مرتضی پاشایی» گوگل را هم غافلگیر کرد

علی رستگار:فوت پاشایی موج عجیبی در جامعه راه انداخت که همه کارشناسان اجتماعی از تحلیل آن عاجز ماندند. همان شب فوت او تجمعات خودجوشی در برج میلاد، پارک لاله، پارک آب و آتش تهران و مراکز مهم شهرهای دیگر برگزار شد. مراسم خاکسپاری از مقابل تالار وحدت با ازدحام شدید مواجه شد تا جایی که …

علی رستگار:فوت پاشایی موج عجیبی در جامعه راه انداخت که همه کارشناسان اجتماعی از تحلیل آن عاجز ماندند. همان شب فوت او تجمعات خودجوشی در برج میلاد، پارک لاله، پارک آب و آتش تهران و مراکز مهم شهرهای دیگر برگزار شد.

مراسم خاکسپاری از مقابل تالار وحدت با ازدحام شدید مواجه شد تا جایی که تردد خودروها در خیابان های مرکزی پایتخت برای ساعاتی مختل شد. همه حیرت زده از این بودند که چطور یک خواننده پاپ در سن ۳۰ سالگی به چنین نفوذی در جامعه دست یافته است، به ویژه اینکه کارشناسان موسیقی معتقد بودند پاشایی از لحاظ موسیقایی خیلی کار یونیک و خاصی ارائه نداده و پایه گذار سبک جدیدی هم نبوده که اینطور مردم برای او دغدار شدند.

در روزهای بعد تحلیل های مختلفی در مورد پاشایی به عنوان یک پدیده اجتماعی ارائه شد. بعضی گفتند مظلومیت پاشایی به عنوان یک جوان ایرانی حس سمپاتی مردم را برانگیخته و عواطف عمومی را جریحه دار کرده است. بعضی دیگر تجمعات را به نفوذ شبکه های اجتماعی پیوند زدند و یوسف اباذری، استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران در اظهاراتی جنجالی این پدیده را محصول سیاست زدایی از جامعه ایران دانست. حالا یک سال از آن روزهای پرهیاهو گذشته.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا