گردنبند بسیار گران‌قیمت ثریا اسفندیاری، همسر زیبای محمدرضا شاه، بر گردن بازیگر هالیوودی

به گزارش خدمت؛ این گردنبند زیبا در دهه ۱۳۳۰ زمانی که محمدرضا شاه پهلوی جوان بود، به سفارش او برای همسر دومش ثریا اسفندیاری توسط برند فشن بولگاری طراحی و ساخته شد. Kiera-Knightley بعد از فوت ثریا، اموال او به حراج گذاشته شده و این گردنبند گران‌قیمت و درخشنده بعد از چند سال به دست …

به گزارش خدمت؛ این گردنبند زیبا در دهه ۱۳۳۰ زمانی که محمدرضا شاه پهلوی جوان بود، به سفارش او برای همسر دومش ثریا اسفندیاری توسط برند فشن بولگاری طراحی و ساخته شد. Kiera-Knightley بعد از فوت ثریا، اموال او به حراج گذاشته شده و این گردنبند گران‌قیمت و درخشنده بعد از چند سال به دست کِیرا نایتلی، ستاره خوش چهره انگلیسی می‌رسد و او در مراسم جوایز اسکار، آن‌ را به گردن خود آویزان می‌کند.

نایتلی ۳۰ ساله یک بار به خاطر بازی فوق العاده‌اش در فیلم “غرور و تعصب”، نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

شوهرها: دل سینات(۲۰۰۱-۲۰۰۳) جیمی درنان(۲۰۰۳-۲۰۰۵) روپرت فرند(۲۰۰۶-۲۰۱۱) جیمز راتن(۲۰۱۱-تا کنون).
ثریا اسفندیاری بختیاری، دختر یکی از رهبران ایل بختیاری ایران از مادری آلمانی تبار بود. او درسال ۱۹۵۱ در سن ۱۸ سالگی با محمد رضا پهلوی که در آن زمان ۳۱ سال داشت، ازدواج کرد و در سال ۱۹۵۸ به دلیل اینکه نتوانست بچه‌دار شود و وارثی برای تاج و تخت سلطنت ایران به دنیا بیاورد، از او به ناچار جدا شد!
شاه قبل از ثریا، فوزیه، شاهزاده خانم مصری را که مادر دختر بزرگ او شهناز است، طلاق داده بود. فوزیه هم به همین صورت از تهران به قاهره بازگشت و در آنجا ماندگار شد. علت طلاق او «ناسازگاری هوای تهران» اعلام شد!

ملکه ثریا تا مدتی دور دنیا سفر می‌کرد تا اینکه سرانجام ساکن پاریس شد و یک فیلم با عنوان «سه چهره یک زن» ساخت و زندگی‌نامه خودش را با عنوان «کاخ تنهایی» نوشت. مدتی هم همسر یک فیلم‌ساز ایتالیایی شد و سرانجام در سال ۲۰۰۱ در سن شصت و هفت سالگی در پاریس درگذشت.

منبع: ساتین
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا