رشد قاچاق کالا متوقف شد

به گزارش سایت خبری تحلیلی ۹ صبح به نقل از ایسنا،حبیب‌الله حقیقی با بیان این‌که برنامه ما در سال گذشته کاهش رشد قاچاق در مباحث ورودی و خروجی از کشور بود، اظهار کرد: در سال‌های گذشته شرایط به گونه‌ای بوده که هر سال با رشد قاچاق در کشور مواجه بودیم و برنامه خود را به …

به گزارش سایت خبری تحلیلی ۹ صبح به نقل از ایسنا،حبیب‌الله حقیقی با بیان این‌که برنامه ما در سال گذشته کاهش رشد قاچاق در مباحث ورودی و خروجی از کشور بود، اظهار کرد: در سال‌های گذشته شرایط به گونه‌ای بوده که هر سال با رشد قاچاق در کشور مواجه بودیم و برنامه خود را به این صورت تنظیم کردیم که ابتدا رشد قاچاق متوقف شده و به تدریج به سمت کاهش آن پیش برویم.

وی با بیان این‌که در سال ۱۳۹۳ توقف رشد قاچاق ورودی به کشور را داشتیم، تصریح کرد: ما یک گام جلوتر هم رفتیم و در بخش قاچاق خروجی کاهش رشد را تجربه کردیم که البته در این حضور عوامل چندگانه‌ای موثر بودند.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی قاچاق سوخت از کشور در سال گذشته ادامه داد: یکی از مولفه‌های این کاهش افزایش قیمت سوخت در کشور و موضوع دوم کاهش قیمت جهانی سوخت و نفت بوده است.در عین حال سازوکاری که برای مبارزه با قاچاق سوخت ترسیم کردیم نیز موفق بوده، اما به نظر می‌رسد که هنوز قاچاق سوخت در کشور جذابیت دارد.

حقیقی در ادامه درباره‌ی طرح رجیستر کردن گوشی‌های تلفن همراه وارداتی به کشور برای جلوگیری از قاچاق در این زمینه گفت: ما یک بسته برای مبارزه با قاچاق تلفن همراه داریم که رجیستر‌کردن یکی از مراحل آن است.

وی افزود: برای این کار باید IMEI گوشی‌های مختلف را که به کشور وارد می‌شوند ثبت کنیم که از مهرماه این کار انجام شده است. از سویی دیگر باید تمام گوشی‌های داخل کشور نیز در این سیستم ثبت شوند.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان این‌که ما حدود ۵۰ میلیون گوشی تلفن همراه در کشور داریم، اظهار کرد: برای این کار نیازمند یک پایه اطلاعاتی از این گوشی‌ها هستیم که قطعا این کار در سال جاری انجام می‌شود، اما ممکن است تا پایان سال طول بکشد.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا