آمریکایی ها تنی طلا خریدند

به گزارش خبرنگار اخبار بانک، وقتی مردم از اقتصاد و بازارهای مالی بترسند به طلا هجوم می برند. این نگرانی ها چند ماه گذشته وجود داشته است. به گزارش کنسول جهانی طلا تقاضای ایالات متحده آمریکا برای سکه و شمش ۲۰۷درصد در سه ماه سوم سال افزایش داشت.

این تقاضای زیاد نشان دهنده میزان تمایل به سرمایه گذاری طلا به حدی است که از زمان بحران اقتصادی تا کنون بی سابقه بوده است. ضرابخانه ایالات متحده اعلام کرد فروش سکه عقاب نشان در سه ماه گذشته به حدود ۴۰۰۰۰۰ اونس رسیده است یعنی بالاترین میزان فروش در پنج سال گذشته.

فعالان بازار طلا علاقه آمریکایی ها به طلا را نشان از دو فاکتور اصلی می دانند: قیمت ها به نسبت ارزان به نظر می رسید و بازارهای مالی در بحران به سر می بردند. در ماه ژوئیه قیمت طلا برای اولین بار در پنج سال به کمتر از ۱۱۰۰ دلار در هر اونس رسید.

قطعاً عده زیادی باور کردند که فرصت خوبی برای خرید فراهم شده است. اما دیگر نقاط جهان به اندازه آمریکا میل به طلا نشان ندادند بطوری که تقاضای جهانی طلا ۳۳درصد افزایش یافت در حالی که تقاضای کانادا و مکزیک ۴۲درصد افزایش یافت.

افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر محتمل به نظر می رسد و این خبر خوبی برای طلا نیست و در مقابل به افزایش ارزش دلار دامن می زند. طلا وقتی خواهان دارد که مردم نگران کاهش ارزش ارز و تورم افسار گسیخته باشند.
۱۸۴/

خروج از نسخه موبایل