قوی‌ترین پردازنده موبایلی جهان معرفی شد

به گزارش موبنا، از مارس امسال تا کنون شایعات فراوان در مورد این محصول منتشر شد. ولی شرکت کوالکام سرانجام روز گذشته برای نخستین بار اطلاعات رسمی این محصول را منتشر کرد و توضیح داد که از این قطعه می‌توان به عنوان قوی‌ترین تراشه موبایلی جهان یاد کرد. با این معرفی رسمی مشخص شد تمام …

به گزارش موبنا، از مارس امسال تا کنون شایعات فراوان در مورد این محصول منتشر شد. ولی شرکت کوالکام سرانجام روز گذشته برای نخستین بار اطلاعات رسمی این محصول را منتشر کرد و توضیح داد که از این قطعه می‌توان به عنوان قوی‌ترین تراشه موبایلی جهان یاد کرد.

با این معرفی رسمی مشخص شد تمام گوشی‌های هوشمند پیشرفته‌ای که از ابتدای ۲۰۱۶ وارد بازار جهانی می‌شوند، تراشه مرکزی Snapdragon 820 را می‌توانند شامل شوند.

این تراشه مبتنی بر سیستم هسته‌های پردازنده طراحی شده است و ساختار اصلی آن را می‌توان مشابه Snapdragon 810  دانست تا هسته‌های پردازشگر ARM به راحتی روی آن نصب شوند.

تراشه Snapdragon 820‌ چهار هسته پردازشگر ۶۴ بیتی از نوع Kryo دارد که با توان ۲.۲ گیگاهرتز فعالیت می‌کنند.

همچنین گفته شده است که این محصول نسبت به مدل قبلی انرژی کمتری مصرف می‌کند و قادر است سرعت پردازش اطلاعات را تا چند برابر افزایش دهد. این اتفاقات به واسطه استفاده از فناوری جدیدی موسوم به Hexagon 680 DSP صورت می‌گیرد.

در بخش گرافیکی، این تراشه سیستم Adreno 530 را در خود جا داده است که آگوست امسال سیستم گرافیکی مذکور معرفی شد. به گفته شرکت سازنده، با این فناوری گرافیکی در تراشه S820 می‌تواند ۴۰ درصد بهتر از مدل قبلی عمل کند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا