نمایشگاه امسال رشد قابل توجهی دارد

آریا حمیدیان کارشناس ارشد روابط بین الملل و مدیرعامل شرکت بهاران تدبیرکیش، حدود بیست سال است در زمینه برگزاری همایش ها، سمینارها ونمایشگاه ها -عمدتا در زمینه های سرمایه گذاری، بورس، بانک، بیمه و در حوزه های انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی- فعال است. این شرکت در چند سال اخیر مجری و برگزار کننده نمایشگاه …

آریا حمیدیان کارشناس ارشد روابط بین الملل و مدیرعامل شرکت بهاران تدبیرکیش، حدود بیست سال است در زمینه برگزاری همایش ها، سمینارها ونمایشگاه ها -عمدتا در زمینه های سرمایه گذاری، بورس، بانک، بیمه و در حوزه های انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی- فعال است. این شرکت در چند سال اخیر مجری و برگزار کننده نمایشگاه های متعددی در داخل و خارج از کشور بوده است.علاوه براین، بهاران تدبیرکیش مجموعه ای از انتشارات، موسسه فرهنگی و شرکت آی پی در اختیار دارد که وقتی در کنار یکدیگر قرار می گیرند، در رخدادهای این چنینی، توان عملیاتی خود را به کار می گیرند و گسترده تر وجامع تر عمل می کنند. نتایج کار آنها نیز تاکنون قابل قبول بوده و در رویدادهایی از این قبیل، اغلب به عنوان مجری حضوری پررنگ و قابل توجه دارند.

گفت وگوی دنیای اقتصاد با مجری برگزاری دومین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و هفتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کشور را بخوانید.

شما در دوره های گذشته نیز این نمایشگاه را برگزار کردید؟

بله، ما از سال گذشته همزمان با رویکردهای دولت جدید و پیوند مجدد اقتصاد ایران و جهان و رفع نسبی سوءتفاهم های بین المللی، استارت این نمایشگاه را زدیم و اولین دوره آن را برگزار کردیم. با آنکه امسال نسبت به سال گذشته فضای اقتصادی و سیاسی کشور شفاف تر شده، سال گذشته هم بازخوردهای خوبی از نمایشگاه گرفتیم و این ما را مصمم تر کرد که امسال برنامه ریزی کامل تر و بهتری برای دومین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری داشته باشیم که نتایج آن نیز مثبت تر بوده است.

نمایشگاه امسال چه تفاوت های خاصی با نمایشگاه های سالهای گذشته دارد؟

می توان گفت هر دو نمایشگاه امسال در هر دو زمینه کمی و کیفی به شدت با نمایشگاه های سال های گذشته متفاوت است. از بُعد کمی، سال گذشته حدود ۱۱۵ شرکت در نمایشگاه حاضر بودند اما امسال ۲۱۵ شرکت حضور دارند که یعنی حدود ۹۰-۸۰ درصد رشد مشارکتی در شرکت کنندگان نمایشگاه داشته ایم.

امسال چند شرکت خارجی و چند شرکت داخلی در هر دو نمایشگاه حضور دارند؟

در مجموع ۱۸۵ شرکت داخلی و ۲۰ شرکت خارجی در این نمایشگاه ها حضور دارند. علاوه براین، نمایندگان حدود۳۰ شرکت خارجی برای بازدید از نمایشگاه مشارکت دارند. با توجه به اینکه هنوز تحریم ها کاملا و رسما لغو نشده، این شرکت ها در نمایشگاه غرفه نگرفته اند اما نمایندگانشان حضور دارند. در بحث کیفی هم کار ما امسال بسیار متفاوت تر از سال گذشته است. همانطور که می دانید، نمایشگاه در کیش شبها برگزار می شود و صبح ها نشست های تخصصی داریم که عمدتا در مورد جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و همچنین در خصوص روش های تامین مالی پروژه های سرمایه پذیر است. امسال این نشستها هم افزایش پیدا کرده و از هفت نشست در سال گذشته، به ۱۲ نشست رسیده که طی سه روز برگزار می شود. علاوه بر تمام این موارد، امسال همایش «اقتصاد ایران در پساتحریم، کیش دروازه ورود» را هم در کنار این رویدادها برگزار می کنیم و همانطور که گفتم در هر دو زمینه کمی و کیفی امسال نمایشگاه از رشد بسیار قابل توجهی برخوردار است.

شرکتهای خارجی از کدام کشورها در نمایشگاه شرکت کرده اند؟

فرانسه، انگلستان، آلمان ، هلند، سوییس، چین، امارات متحده عربی و عمان، کشورهایی هستند که در نمایشگاه غرفه دارند و یا نمایندگان بلندپایه آنها در نمایشگاه حضور دارند.

متولیان برگزاری این دو نمایشگاه به طور مشخص چه ارگان‌ها ونهادهایی هستند؟

این نمایشگاه از طرف بخش خصوصی با همکاری شورای عالی مناطق آزاد و سازمان منطقه آزاد کیش برگزار می شود. ناگفته نماند که به جز منطقه آزاد کیش به عنوان میزبان نمایشگاه و حمایتهایی که آقای دکتر مونسان و مسوولان سازمان منطقه آزاد کیش داشتند، هم در نمایشگاه سال گذشته و هم امسال از حمایتهای سازمانها و نهادهای متولی این نمایشگاه از جمله سازمان بورس اوراق بهادار، سازمان خصوصی سازی، سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بسیاری از سازمان ها و نهادهای دیگر برخوردار بودیم. نتیجه این حمایتها و انرژی مثبتی که در پی آن جاری شد، این بود که نمایشگاه امسال بسیار پربارتر برگزار می شود. امیدواریم خروجی های این نمایشگاه هم بتواند براقتصاد کشور تاثیرگذار باشد.

به نظر شما سازمان مناطق آزاد چه نقشی در برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه های بین المللی دارد؟

دراین میان کیش به عنوان پایتخت مناطق آزاد ایران به دلیل برخورداری از زیرساختهای بسیار خوب و امکانات مناسب می تواند در میان مناطق آزاد پیشرو باشد. همچنین حمایتهایی که مسوولان مناطق آزاد می توانند از این پروسه بکنند، بسیار تاثیرگذار است. سازمان منطقه آزاد کیش نسبت به سایر مناطق آزاد به طور مشخص همکاری و تعامل گسترده ای با ما به عنوان مجری این نمایشگاه داشت و حمایتها و کمکهای این سازمان بر رشد مثبت نمایشگاه تاثیر چشمگیری داشت.

منبع: تابناک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا