اندروید ۸ ساله شد

به گزارش موبنا، در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۰۷ اتحادیهOpen Handset  متشکل از شرکت‌های گوگل، سونی، HTC، سامسونگ، Sprint، T-Mobile، کوالکام و Texas Instrument تشکیل شد و سپس با یک بیانیه مشترک، این اتحادیه سیستم عامل موبایلی جدید اندروید را معرفی کرد. از زمان معرفی نخستین گوشی هوشمند مبتنی بر اندروید یک سال سپری شد تا …

به گزارش موبنا، در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۰۷ اتحادیهOpen Handset  متشکل از شرکت‌های گوگل، سونی، HTC، سامسونگ، Sprint، T-Mobile، کوالکام و Texas Instrument تشکیل شد و سپس با یک بیانیه مشترک، این اتحادیه سیستم عامل موبایلی جدید اندروید را معرفی کرد.

از زمان معرفی نخستین گوشی هوشمند مبتنی بر اندروید یک سال سپری شد تا کاربران بتوانند به صورت عمومی به این محصول دسترسی داشته باشند.

نخستین گوشی هوشمند اندرویدی HTC Dream نام داشت که البته در کشور آمریکا با نام T-Mobile G1 عرضه شد. همین اتفاق باعث شد ۵ نوامبر تاریخ تولد سیستم عامل اندروید محسوب شود.

از نخستین ویرایش این سیستم عامل موسوم به Astro Boy مدت زیادی سپری می‌شود و پس از آن نسخه‌های محبوب Ice Cream Sandwich، Lolllipop، Bender، Jelly Bean و Marshmallow روانه بازار شدند.

اندروید در این سال‌ها از سهم صفر درصدی در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند موفق شد برای شش سال متوالی عنوان محبوب‌ترین سیستم عامل موبایلی جهان را از آن خود کند و به یکی از بزرگترین منابع درآمد گوگل تبدیل شود.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا