Tizen از سیستم عامل بلک‌بری محبوب‌تر شد

به گزارش موبنا، از ابتدای امسال ویندوز فون مایکروسافت پس از اندروید و iOS توانست عنوان سومین سیستم عامل موبایلی محبوب در جهان را به خود اختصاص دهد و پس از آن هم بلک‌بری در جایگاه چهارم بایستد. ولی به نظر می‌رسد سقوط شرکت کانادایی بلک‌بری همچنان ادامه دارد؛ زیرا مرکز تحقیقاتی Strategy Analytics بر …

به گزارش موبنا، از ابتدای امسال ویندوز فون مایکروسافت پس از اندروید و iOS توانست عنوان سومین سیستم عامل موبایلی محبوب در جهان را به خود اختصاص دهد و پس از آن هم بلک‌بری در جایگاه چهارم بایستد.

ولی به نظر می‌رسد سقوط شرکت کانادایی بلک‌بری همچنان ادامه دارد؛ زیرا مرکز تحقیقاتی Strategy Analytics بر اساس آخرین بررسی خود اعلام کرد بلک‌بری جایگاه چهارم این لیست را از دست داده و آن را به سیستم عامل تازه‌وارد Tizen سپرده است.

سیستم عامل Tizen این امتیاز را دارد که توسط بزرگترین شرکت تولیدکننده تلفن‌همراه جهان یعنی سامسونگ پشتیبانی می‌شود. سامسونگ این روزها سرمایه‌گذاری‌های گسترده روی Tizen انجام داده و آن در انواع دستگاه‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌دهد.

تعداد گوشی‌هایی که این روزها با Tizen در شرکت سامسونگ تولید می‌شود، از تعداد گوشی‌های ویندوزی سامسونگ بیشتر است و حتی طی چند سال گذشته سامسونگ هیچ گوشی هوشمند مبتنی بر ویندوز فون روانه بازار نکرده است.

سیستم عامل Tizen این روزها در کشور هند محبوبیت فراوان سب کرده است و پس از اندروید دومین سیستم عامل موبایلی پرمخاطب محسوب می‌شود. این پلتفرم در آخرین ساعت هوشمند سامسونگ موسوم به Gear S2 و تلویزیون‌های هوشمند این شرکت هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا