EXPO 2015 به کار خود خاتمه داد

این نمایشگاه برای دوره زمانی شش ماهه از اول می تا پایان اکتبر ۲۰۱۵ با موضوع «تغذیه جهانی: انرژی زندگی» در فضایی به وسعت یک میلیون متر مربع در میلان ایتالیا برگزار شد و در مجموع بیش از ۲۰ میلیون نفر از ۱۵۰ کشور جهان از آن بازدید کردند. در ماه پایانی برگزاری این نمایشگاه …

این نمایشگاه برای دوره زمانی شش ماهه از اول می تا پایان اکتبر ۲۰۱۵ با موضوع «تغذیه جهانی: انرژی زندگی» در فضایی به وسعت یک میلیون متر مربع در میلان ایتالیا برگزار شد و در مجموع بیش از ۲۰ میلیون نفر از ۱۵۰ کشور جهان از آن بازدید کردند.

در ماه پایانی برگزاری این نمایشگاه بیش از ۴ میلیون نفر از پاویون جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند و سید حسین میرظفرجویان مدیر نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران توضیح داد روزانه بیش از ۳۰ هزار نفر به پاویون ایران مراجعه کردند.

پاویون ایران با بهره‌گیری از نماد سفره ایرانی با ۲ هزار متر مربع در دو طبقه طراحی شد که در طبقه اول به معرفی صنایع دستی و غذای ایرانی پرداخت و طبقه دوم آن هم گونه‌های مختلف گیاهی اقلیم ایران را به نمایش گذاشت.

لازم به ذکر است شهر میلان نخستین بار در ۲۸ آپریل ۱۹۰۶ میلادی میزبانی نمایشگاه بین‌المللی EXPO را با ۲۰۰ پاویون در پارک Sempion به عهده گرفت و موفقیت‌ها و تجارب آن باعث شد در سال ۲۰۱۵ میلادی بزرگترین نمایشگاه EXPO در تاریخ را برگزار کند.

۱۰۰/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا