معاون جلیلی در صداسیما چه می‌کند؟

نمی توان از این موضوع عبور کرد که اعضای این کمیسیون از نظر سیاسی هم‌ردیف رئیس سازمان صداوسیما محسوب می‌شوند اما بالاخره شاید انتقادات به حدی بوده که مرزی میان آنها کشیده است. یک عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس تاکید کرد: یکی از سوالات جدی ما در جلسه فراکسیون با رئیس صداوسیما این …

نمی توان از این موضوع عبور کرد که اعضای این کمیسیون از نظر سیاسی هم‌ردیف رئیس سازمان صداوسیما محسوب می‌شوند اما بالاخره شاید انتقادات به حدی بوده که مرزی میان آنها کشیده است. یک عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس تاکید کرد: یکی از سوالات جدی ما در جلسه فراکسیون با رئیس صداوسیما این بود که معاون سعید جلیلی، مسئول ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای دولت سابق در صداوسیما چه می‌کند؟ بهروز نعمتی خاطرنشان کرد: در این جلسه انتقادات متعددی به آقای سرافراز شد. به ویژه درباره به کارگیری برخی افراد همچون معاون سعید جلیلی -پیمان جبلی، معاون خبر صداوسیما- که در حال حاضر در یکی از معاونت‌های صداوسیما مسئولیت دارد. وی افزود: نمایندگان به این موضوع اعتراض کردند که چگونه شما با وجود افرادی شایسته و بی‌حاشیه، از افراد حاشیه‌دار در یکی از مهم‌ترین معاونت‌های صداوسیما استفاده کرده‌اید؟ از نظر نمايندگان ادامه فعالیت وی به صلاح نیست. نماینده اسدآباد در خانه ملت ادامه داد: سوال دیگر این بود، چرا وقتی محمد نهاوندیان و تیم اقتصادی دولت به کمیسیون برجام دعوت شدند، اخبار آن جلسه را انعکاس ندادید؟ نعمتی تصریح کرد: همچنین از رئیس رسانه ملی سوال شد با وجود مشخص بودن تعداد مخالفان برجام، چرا در رسانه‌ای که باید ملی باشد، صدای مخالفان بلندتر از صدای موافقان بود؟ در حالی که از صداهای دیگری که در مجلس وجود داشت و صدای اکثر نمایندگان هم بود، غافل شدید؟ وی در پاسخ به اینکه رئیس صداوسیما گفته است ۱۸۰۰دقیقه موافقان برجام بیشتر صحبت کرده‌اند، گفت: نه اینگونه نیست و اینها توجیهاتی است که وی برای عملکرد نامطلوب رسانه ملی ارائه داد.
دعوت با عنوانی که دیگر وجود ندارد!
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین به رئیس صداوسیما اعتراض کردیم که چرا شما کمیسیون برجام را که یک کمیسیون مقطعی بود آنقدر جدی گرفتید که هنوز آقای زاکانی را اخیرا به عنوان رئیس کمیسیون برجام به برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری صداوسیما دعوت می‌کنید. در حالی که دیگر چنین کمیسیونی با این نام در مجلس وجود ندارد و در حال حاضر آقای بروجردی به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و اعضای این کمیسیون مسائل مربوط به اجرای برجام را دنبال می‌کنند. وی در پاسخ به این سوال که مجلس به لحاظ قانونی می‌تواند به صداوسیما فشار بیاورد که رویکرد خود را تغییر دهد یا صحبت نمایندگان در حد پیشنهاد یا توصیه است؟ تاکید کرد: ابزارهای قانونی بسیار خوبی در اختیار مجلس است که اگر نیاز باشد از ابزارهایی همچون تحقیق و تفحص از مجموعه صداوسیما و تهیه گزارش برای قرائت در صحن علنی و افکار عمومی استفاده خواهیم کرد.
سرافراز نپذیرفت
رئیس سازمان صداوسیما اما با رد انتقادات نسبت به رویکرد رسانه ملی در جریان بررسی برجام، توضیح داد: در صداوسیما، حدود ۳۸۰۰ دقیقه به تیم مذاکره‌کننده و موافقان برجام و حدود ۲۰۰۰ دقیقه به منتقدان برجام زمان داده شده است. محمد سرافراز درباره انتقاداتی که برخی افراد نسبت به رویکرد رسانه ملی در جریان بررسی برجام داشته‌اند، گفت: طبق گزارشی که به مجلس هم داده شد، سازمان صداوسیما درخصوص برجام رویکرد مناسبی اتخاذ کرده بود. رئیس سازمان صداوسیما بر همین اساس تصریح کرد: حدود ۳۸۰۰ دقیقه زمان به تیم مذاکره‌کننده و موافقان برجام و حدود ۲۰۰۰ دقیقه زمان به منتقدان برجام داده شده که این امر نشان‌دهنده رویکرد مناسب رسانه ملی در این امر است. وی افزود: اکنون وظیفه تمام دستگاه‌ها از جمله صداوسیما، دولت و مجلس، مسئولیت سنگینی در قبال فرمایش‌های مقام معظم رهبری است که آنچه را ایشان مدنظر داشته‌اند اجرا کنند و روند امور به گونه‌ای نشود که ایران تعهدات خود را نسبت به برجام انجام دهد اما در مقابل آمریکا و سایر قدرت‌ها، تحریم‌ها را برطرف نکرده یا صرفا با برطرف کردن بخشی از آن، برجام را به درستی اجرا نکنند.
نمایندگان قانع نشدند
یک عضو دیگر فراکسیون رهروان گفت: اعضای فراکسیون رهروان در جلسه دیروز نسبت به این سخن رئیس صدا و سیما مبنی بر اینکه در قضیه برجام موافقان هزار و ۸۰۰ ساعت بیش از مخالفان مجال سخن گفتن پیدا کردند، ‌قانع نشدند. صفر نعیمی‌رز بیان داشت : در جلسه دیروز مبنای فکری اعضای فراکسیون رهروان این بود که در صداوسیما منتقدان برجام بیش از موافقان آن مجال سخن گفتن داشتند.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا