چند نفر از ایرانیان «گوشی هوشمند» دارند؟

محمدرضا فرجی‌پور در همایش “پدافند غیرعامل و تهدیدات سایبری” که پیش از ظهر امروز در تالار شهید بهشتی دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه کمیته دائمی پدافند کشور از سال ۸۲ تأسیس شده و همچنان فعال است، اظهار داشت: این کمیته دائمی با حضور ۲ وزیر و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان …

محمدرضا فرجی‌پور در همایش “پدافند غیرعامل و تهدیدات سایبری” که پیش از ظهر امروز در تالار شهید بهشتی دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه کمیته دائمی پدافند کشور از سال ۸۲ تأسیس شده و همچنان فعال است، اظهار داشت: این کمیته دائمی با حضور ۲ وزیر و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور مشغول به فعالیت است.

جانشین قرارگاه پدافند سایبری با بیان اینکه این کمیته پدافند غیرعامل را در کشور اداره می‌کند، افزود: بخش گسترده‌ای از پدافند غیرعامل در کشور را پدافند غیرعامل در حوزه سایبری و فضای مجازی تشکیل می‌دهند.

وی با اعلام اینکه برنامه تلویزیونی با موضوع پدافند غیرعامل در حال تولید است، خاطرنشان کرد: برای فرهنگ‌سازی و آشنایی مردم با مفهوم پدافند غیرعامل در حال تلاش هستیم و آموزش‌هایی در رابطه با پدافند غیرعامل در ۵ سطح در دستگاه‌های مختلف در حال انجام است.

فرجی‌پور با ابراز اینکه رشته کارشناسی ارشد پدافند غیرعامل در دانشگاه‌های مختلف تدریس می‌شود، افزود: رشته دکترای دفاع سایبری هم برای مقابله با جنگ نرم دشمن ایجاد شده است.

جانشین قرارگاه پدافند سایبری کشور در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه تمام گوشی‌های هوشمند، تبلت و لپ‌تاپ از ابزارهای فضای سایبری هستند، تصریح کرد: این ابزارها اطلاعات را تولید، پردازش، بازسازی و مبادله می‌کنند و مفهوم جدیدی از زندگی به‌نام زندگی دوم را در شبکه‌های مجازی تولید کرده‌اند.

فرجی‌پور با بیان اینکه یکی از تحریم‌هایی که از چند سال پیش به‌سرعت برداشته شد، تحریم گوشی، فلش و هارد دیسک‌ها بود، تأکید کرد: با برداشتن تحریم این ابزارهای هوشمند برای هر کدام از افراد یک سنسور برای کنترل فعالیت‌ها ایجاد کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۲۵ میلیون نفر از مردم ایران از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند، افزود: این در حالی است که این آمار در انتهای سال ۹۱، ۲میلیون گوشی هوشمند بود که ظرف ۳ سال گذشته ۱۰برابر شده است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا