افزایش ۲۲ درصدی بارش ها نسبت به سال گذشته

به‌گزارش ایسنا، سرانجام بارش‌های پاییزی در بیشتر نقاط کشور آغاز شد و در طول یک هفته گذشته حجم بارش‌های کشور از ۱۰ میلی‌متر در هفته گذشته به ۲۸ میلی‌متر رسید. بر اساس این گزارش، میزان بارش‌ها در سال گذشته و در همین زمان ۲۳ میلی‌متر و متوسط درازمدت ۱۳ درصد ثبت شده بود. بر این …

به‌گزارش ایسنا، سرانجام بارش‌های پاییزی در بیشتر نقاط کشور آغاز شد و در طول یک هفته گذشته حجم بارش‌های کشور از ۱۰ میلی‌متر در هفته گذشته به ۲۸ میلی‌متر رسید.

بر اساس این گزارش، میزان بارش‌ها در سال گذشته و در همین زمان ۲۳ میلی‌متر و متوسط درازمدت ۱۳ درصد ثبت شده بود.

بر این اساس، حجم بارش‌ها از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۱۱۵ درصد نسبت به متوسط درازمدت افزایش یافته است.

طبق اطلاعات بارش‌ها در حوضه‌های اصلی آبریز کشور، در طول هفته گذشته و از روز ۲ آبان‌ماه ۴۰ میلی‌متر بارش در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان، ۳۲ میلی‌متر در حوضه آبریز خزر و ۳۰ میلی‌متر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه گزارش شده است.

همچنین آمارهای وزارت نیرو نشان می‌دهد ۶ میلی متر بارش در حوضه فلات مرکزی و ۳ میلی‌متر نیز در حوضه قره‌قوم بارندگی ثبت شده است و تنها حوضه‌ای که بارش موثری در آن ثبت نشده، حوضه هامون و مرزی شرق است.

البته بارش‌های شدید هفته گذشته در استان‌هایی همچون ایلام با ۱۴۶ میلی‌متر و لرستان با ۱۲۰ میلی‌متر باعث بروز سیل در برخی نقاط این استان‌ها شد.

بیشترین افزایش بارندگی تا پایان هفته گذشته درمقایسه با دوره درازمدت در ایستگاه دهلران استان ایلام با ۷۶ برابر افزایش بارش بوده و ایستگاه احمدآباد ساوه در استان مرکزی با ۱۰۰ درصد کاهش کمترین میزان بارندگی درمقایسه با دوره درازمدت را داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا