خسارت ۲۰۰ میلیاردی سیل به لرستان

مهندس هوشنگ بازوند در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که با حضور دکتر نوبخت برگزار شد، بیان کرد: سیل اخیر به دو هزار واحد مسکونی خسارات عمده‌ای وارد کرده است. وی ادامه داد: حدود ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان نیز دچار خسارت شده و راه ارتباطی ۶۵ روستا نیز قطع شده است. استاندار لرستان با …

مهندس هوشنگ بازوند در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که با حضور دکتر نوبخت برگزار شد، بیان کرد: سیل اخیر به دو هزار واحد مسکونی خسارات عمده‌ای وارد کرده است.

وی ادامه داد: حدود ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان نیز دچار خسارت شده و راه ارتباطی ۶۵ روستا نیز قطع شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه برق ۵۸ روستا قطع شده بود، اضافه کرد: طی ساعات اخیر ۳۸ روستا برق‌شان قطع شده است و تا صبح یکشنبه برق و آب کلیه روستاهای خسارت دیده وصل خواهد شد.

بازوند خسارات وارده به واحدهای مسکونی و تجاری استان در این سیلاب را عددی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: کوهدشت یکی از شهرهایی است که به شدت دچار معضل بیکاری است. در این شهر کمترین صنعت بزرگ دیده می‌شود و سد معشوره می‌تواند بخشی از مشکلات بیکاری و اقتصادی آن را برطرف کند.

نوشته های مشابه

وی گفت:‌ علیرغم ابلاغ قرارداد این سد در سال ۹۴، بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته نشده است و این در حالی است که یکی از جدی‌ترین مطالبات مردم این شهرستان است.

استاندار لرستان با بیان اینکه با این سد حداقل ۱۵ هزار هکتار از زمین‌های منطقه آبیاری می‌شود و نقش زیادی در گره‌گشایی مشکلات خواهد داشت، از پیگیری‌های ویژه رییس‌جمهور، معاون اول، وزیر و سایر مدیران ارشد کشور برای رسیدگی به سیل‌زدگان لرستان قدردانی کرد.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا