تویوتا پرفروش‌ترین خودروی جهان شد

شرکت تویوتا روز دوشنبه اعلام کرد، از ابتدای سال جاری میلادی تا ماه سپتامبر، ۷.۴۹ میلیون دستگاه خودرو فروخته، در حالی که فولکس واگن اوایل ماه جاری میزان فروش خود را ۷.۴۳ میلیون دستگاه اعلام کرده بود. میزان تحویل خودروی هر دو شرکت تویوتا و فولکس واگن ۱.۵ درصد کاهش داشته است. در حالی که …

شرکت تویوتا روز دوشنبه اعلام کرد، از ابتدای سال جاری میلادی تا ماه سپتامبر، ۷.۴۹ میلیون دستگاه خودرو فروخته، در حالی که فولکس واگن اوایل ماه جاری میزان فروش خود را ۷.۴۳ میلیون دستگاه اعلام کرده بود. میزان تحویل خودروی هر دو شرکت تویوتا و فولکس واگن ۱.۵ درصد کاهش داشته است.

در حالی که میزان فروش جهانی محصولات شرکت فولکس واگن آلمان در ۶ ماه نخست سال ۲۰۱۵، بیشتر از میزان فروش شرکت تویوتا بود، این شرکت اکنون خود را برای تعمیر ۱۱ میلیون دستگاه از محصولاتش در سراسر جهان آماده می کند و فروش خودروهای دیزلی خود را در چند بازار متوقف کرده است. این شرکت همچنین با کاهش تقاضا در چین، بزرگترین بازار خود مواجه بوده و برند همنام فولکس واگن در چین در نه ماهه نخست امسال شاهد ۷.۴ درصد کاهش تقاضا بوده است.

کوجی اندو، تحلیلگر بازار خودرو در موسسه ادونسد ریسرچ ژاپن گفت: «تویوتا امسال بیشترین فروش خودرو در جهان را به خود اختصاص خواهد داد… در ماه های باقیمانده از سال جاری، فولکس واگن به دلیل رسوایی اخیر، ممکن است با دشواری هایی در فروش محصولاتش در اروپا و آمریکا مواجه شود و من فکر نمی کنم بازار این شرکت در چین در آینده نزدیک برگردد.»

رسوایی پنهان کردن میزان آلایندگی خودروهای شرکت فولکس واگن موجب استعفای مارتین وینترکورن، مدیر این شرکت شد که قصد داشت با پشت سر گذاشتن شرکت های تویوتا و جنرال موتورز به پرفروش ترین برند بازار خودروی جهان تبدیل شود. میزان تحویل محصولات شرکت جنرال موتورز در ۹ ماهه نخست امسال ۱.۹ درصد کاهش یافته و به ۷.۲ میلیون دستگاه رسیده است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا