آلمان پناهجویان افغانستانی را باز‌می گرداند

دفتر صدراعظم آلمان از کمیسیون اروپا خواسته تا توافق‌نامه‌ای را با دولت افغانستان برای بازگرداندن پناهجویانی که تقاضایشان رد شده، به امضا برساند. روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه» در گزارشی نوشته است که دولت آلمان قصد دارد بیش از پیش پناهجویان افغانستانی را که تقاضای پناهندگی‌ آنها رد شده، به افغانستان بازگرداند. بر اساس این گزارش، دفتر …

دفتر صدراعظم آلمان از کمیسیون اروپا خواسته تا توافق‌نامه‌ای را با دولت افغانستان برای بازگرداندن پناهجویانی که تقاضایشان رد شده، به امضا برساند.

روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه» در گزارشی نوشته است که دولت آلمان قصد دارد بیش از پیش پناهجویان افغانستانی را که تقاضای پناهندگی‌ آنها رد شده، به افغانستان بازگرداند.

بر اساس این گزارش، دفتر صدراعظم آلمان در یک بیانیه از کمیسیون اروپا خواسته تا برای رسیدن به یک توافق بر سر بازگرداندن پناهجویان افغانستانی که تقاضای پناهندگی‌شان رد شده، با دولت افغانستان وارد مذاکره شود.

وزیر امور داخلی ایالت «بایرن» آلمان از حزب محافظه‌کار سوسیال مسیحی به روزنامه فرانکفورتر آلگماینه گفته که قوانین بازگرداندن پناهجویان افغانستانی باید شدیدتر شود.

نوشته های مشابه

نگرانی دولت آلمان از این جهت است که بنابر گزارش سازمان ملل، افغانستان پس از سوریه بیشترین تعداد پناهجو به آلمان را دارد و این تعداد همچنان رو به افزایش است.

در ۳ دهه گذشته، افغانستان بزرگترین کشور دارای پناهنده در جهان بود و علی‌رغم اینکه میلیون‌ها تن به کشورشان بازگشته‌اند اما این مشکل همچنان پابرجاست.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اعلام کرده، از ماه ژانویه تا آگوست سال جاری، بیش از ۴۰ هزار افغانستانی در اروپا درخواست پناهندگی داده‌اند.

۱۷۶/

دکمه بازگشت به بالا