برداشت نامحسوس از حساب‌های بانکی مردم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایسنا، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی گفت: کارشناسان امنیت بانک‌ها و مهندسان متخصص و ماهر IT هر روز چندین تهدید به شبکه‌های بانکی را خنثی می‌کنند. در کنار خنثی‌سازی تهدیدات سایبری به شبکه بانکی، متاسفانه در بعضی موارد مشاهده می‌شود که هکرهای داخلی و …

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایسنا، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی گفت: کارشناسان امنیت بانک‌ها و مهندسان متخصص و ماهر IT هر روز چندین تهدید به شبکه‌های بانکی را خنثی می‌کنند. در کنار خنثی‌سازی تهدیدات سایبری به شبکه بانکی، متاسفانه در بعضی موارد مشاهده می‌شود که هکرهای داخلی و خارجی موفق عمل کرده و می‌توانند روزانه از حساب قشر عظیمی از مردم، بدون آن که خودشان اطلاعی داشته باشند رقم بسیار اندکی را به صورت مستمر برداشت کنند.

جهانسری در ادامه سخنان خود به ذکر مصادیق مهم تهدید سایبری در کشور اشاره کرد که از آن میان می‌توان تهدید شبکه‌های بانکی کشور توسط هکرهای خارجی اشاره کرد.

وی افزود: کارشناسان امنیت بانک‌ها و مهندسان متخصص و ماهر IT هر روز چندین تهدید به شبکه‌های بانکی را خنثی می‌کنند.

وی ادامه داد: در کنار خنثی‌سازی تهدیدات سایبری به شبکه بانکی، متاسفانه در بعضی موارد مشاهده می‌شود که هکرهای داخلی و خارجی موفق عمل کرده و می‌توانند روزانه از حساب قشر عظیمی از مردم، بدون آن که خودشان اطلاعی داشته باشند رقم بسیار اندکی را همه روزه ولی به صورت مستمر برداشت کنند.

وی از آمادگی اداره کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی برای برگزاری کلاس‌های آشنایی با پدافند غیرعامل در تمامی رده‌های سنی خبر داد و گفت: فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها برای جلب توجه مردم به امر پدافند غیرعامل است. چرا پرداخت چند میلیون و یا چند صدهزار تومان توسط خانواده‌ها برای خرید یک تبلت برای کودکان سختشان نیست ولی حتی حاضر نیستند یک دهم این مبلغ را برای آموزش کودکان خود بپردازند.

دکمه بازگشت به بالا