دعوت الهام علی‌ اف از پزشکان ایرانی

علی اف که با اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی دیدار می کرد ضمن تاکید بر افزایش همکاری های دو طرف در حوزه انرژی از گسترش ارتباطات دو کشور در حوزه بهداشت و درمان استقبال کرد و افزود: سالانه افراد زیادی از جمهوری آذربایجان برای معالجه به ایران می روند و من از پزشکان و اطباء …

علی اف که با اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی دیدار می کرد ضمن تاکید بر افزایش همکاری های دو طرف در حوزه انرژی از گسترش ارتباطات دو کشور در حوزه بهداشت و درمان استقبال کرد و افزود: سالانه افراد زیادی از جمهوری آذربایجان برای معالجه به ایران می روند و من از پزشکان و اطباء ایرانی برای حضور در آذربایجان و معالجه اتباع آذری دعوت می کنم.

علی اف از دخالت کشورهای غربی در امور داخلی کشورهای منطقه نیز گلایه داشت و گفت: ما از سیاست عدم مداخله دیگران در امور کشورها حمایت می کنیم.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در این ملاقات همچنین با اشاره به روابط خوب ایران و جمهوری آذربایجان در سال های اخیر گفت:ما حدود هفت سال ارتباطات خوبی نداشتیم اما طرف سه سال اخیر اوضاع خوب شده و امروز تقویت مناسبات و روابط حسنه با کشورهای همسایه به ویژه جمهوری اسلامی ایران از اولویت ها جمهوری آذربایجان است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری آذربایجان و با ابلاغ سلام گرم دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به مشترکات فرهنگی ، مذهبی و تاریخی دو کشور اشاره کرد و گفت: روابط خوب تهران – باکو در سال های اخیر نشان از اراده رهبران دو کشور بر گسترش مناسبات بوده است.

جبارزاده ضمن دعوت از «الهام علی اف» برای سفر به تبریز به تشریح ظرفیت های صنعتی، اقتصادی ، تجاری ، گردشگری و درمانی استان آذربایجان شرقی پرداخت و گسترش مناسبات دو طرف را خواستار شد.

استاندار آذربایجان شرقی و هیات همراه در ادامه سفر یه روزه خود به جمهوری آذربایجان با وزرای امور خارجه ، اقتصاد و صنعت ، حوادث غیرمترقبه هم دیدار کردند و با حضور در استان گنجه و دیدار با مقامات این استان و همچنین زیارت حرم امامزاده ابراهیم بن محمد باقر(س)، سفر پرخاطره خود را تکمیل نمودند

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا