استیون هاوکینگ: توسعه فناوری باعث فقر مردم می‌شود

به گزارش موبنا، این فیزیکدان و نویسنده بریتانیایی توضیح داد که فناوری می‌تواند تا اندازه زیاد نابرابری را در سطح جهان باعث شود تا بر این اساس گروهی از انسان‌ها درآمد بسیار زیادی داشته باشند و گروه دیگر فقیرتر شوند. او هفته گذشته در کنفرانس آزاد Reddit AMA شرکت کرد تا سوالات گوناگون در زمینه‌های …

به گزارش موبنا، این فیزیکدان و نویسنده بریتانیایی توضیح داد که فناوری می‌تواند تا اندازه زیاد نابرابری را در سطح جهان باعث شود تا بر این اساس گروهی از انسان‌ها درآمد بسیار زیادی داشته باشند و گروه دیگر فقیرتر شوند.

او هفته گذشته در کنفرانس آزاد Reddit AMA شرکت کرد تا سوالات گوناگون در زمینه‌های مختلف پاسخ دهد. هاوکینگ در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «اگر دستگاه‌های الکترونیکی جدید به طور صحیح به اشتراک گذاشته شوند و امکان دسترسی همگان به آنها فراهم شود، هر یک از ساکنان کره خاکی می‌توانند در اوقات فراغت خود از یک زندگی لوکس لذت ببرد. در غیر این صورت، بیشتر مردمی  که به این دستگاه‌ها دسترسی ندارند، در فقر باقی می‌مانند. صاحبان این ماشین‌ها معمولا ترجیح می‌دهند این زندگی لوکس را برای خود نگه دارند».

هاوکینگ توضیح داد: «تاکنون شرایط به گونه‌ای جلو رفته که گزینه دوم حاصل شده است. یعنی اینکه دستگاه‌ها و فناوری‌های جدید به طور صحیح به اشتراک گذاشته نشده‌اند و فقط یک گروه از مرد زندگی لوکس داشته‌اند تا گروه دیگر از این اتفاق بهره‌ای نبرند».

هاوکینگ در این صحبت‌ها به نحوه توزیع فناوری و توسعه آن اشاره کرد و توضیح داد که اگر به این مسئله توجه نشود، یک فاجعه بزرگ صورت می‌گیرد.

۱۰۰/

دکمه بازگشت به بالا