آسیا قطب خدمات ۵G می‌شود

به گزارش موبنا، بسیاری از اپراتورهای بزرگ جهان پیش‌بینی کردند که از سال ۲۰۲۰ به بعد می‌توانند نخستین خدمات تجاری مبتنی بر نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی را در اختیار مشترکان خود قرار دهند. در این میان گفته شده است که شبکه ۵G به صورت ویژه در قاره آسیا رونق میابد و اپراتورهای این منطقه گسترده‌تر …

به گزارش موبنا، بسیاری از اپراتورهای بزرگ جهان پیش‌بینی کردند که از سال ۲۰۲۰ به بعد می‌توانند نخستین خدمات تجاری مبتنی بر نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی را در اختیار مشترکان خود قرار دهند.

در این میان گفته شده است که شبکه ۵G به صورت ویژه در قاره آسیا رونق میابد و اپراتورهای این منطقه گسترده‌تر از دیگر نقاط جهان سرویس‌های مربوطه را در اختیار مشترکان خود می‌گذارند.

بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، کشور آمریکا نمی‌تواند به قطب اصلی خدمات ۵G تبدیل شود و حاکمیت این بازار را در اختیار بگیرد. زیرا دیگر کشورها با سرعت بیشتر از آمریکا خود را به این فناوری مجهز می‌کنند و همین مسئله باعث می‌شود تا در مجموع قاره آمریکا از این عرصه رقابتی بیرون رود.

«اسکات میگالدی» مدیر تحقیقات شرکت Sprint اعلام کرد یکی از دو شرکت مخابراتی NTT DoCoMo ژاپن یا SK Telecom کره جنوبی برای نخستین بار در جهان خدمات ۵G را ارایه می‌دهند و این اتفاق تا پیش از پایان یافته دهه جاری صورت می‌گیرد. ولی شرکت‌های آمریکایی نمی‌توانند تا سال ۲۰۲۰ این شبکه مخابراتی را راه‌اندازی کنند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا