کره شمالی خواستار مذاکره صلح با امریکا شد

کره شمالی ضمن مخالفت با ایده از سرگیری مذاکرات با هدف پایان یافتن برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ، تاکید کرد: تلاش‌های قبلی برای پایان دادن به برنامه هسته‌ای کره شمالی، با شکست روبرو شده ولی پیونگ یانگ خواستار مذاکره با آمریکا برای دستیابی به پیمان صلح است. بیانیه وزارت خارجه کره شمالی در حالی منتشر شده …

کره شمالی ضمن مخالفت با ایده از سرگیری مذاکرات با هدف پایان یافتن برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ، تاکید کرد: تلاش‌های قبلی برای پایان دادن به برنامه هسته‌ای کره شمالی، با شکست روبرو شده ولی پیونگ یانگ خواستار مذاکره با آمریکا برای دستیابی به پیمان صلح است.

بیانیه وزارت خارجه کره شمالی در حالی منتشر شده است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی روز جمعه اعلام کردند که برای مذاکره در خصوص تحریم‌های کره شمالی آماده هستند ولی پیونگ یانگ باید نشان دهد که برای متوقف کردن بلندپروازی‌های هسته‌ای آمادگی دارد.

وزارت خارجه کره شمالی افزود: اگر آمریکا بر اتخاذ یک مسیر متفاوت اصرار کند، شبه جزیره کره تنها شاهد تقویت بازدارندگی هسته‌ای نامحدود خواهد بود.

دو کره پس از جنگ سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی هیچ گونه قرارداد صلحی را امضا نکرده‌اند.کره شمالی به خاطر برنامه‌های موشکی و هسته‌ای با تحریم‌های اقتصادی و سیاسی شورای امنیت سازمان ملل روبرو شده است.

کره شمالی در آوریل ۲۰۰۳ میلادی از پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای خارج شد و اقدام به توسعه ذخایر هسته‌ای خود کرده است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا