دستیار صوتی گوگل و اپل هک شد

به گزارش موبنا، این روش به محققان فرانسوی امکان داد سیستم امنیتی دستگاه را هک کنند و از دستیارهای شخصی برای کنترل گوشی هوشمند از راه دور استفاده کنند. «موسسه مهندسان الکتریکی و الکترونیکی» با انتشار گزارشی اعلام کرد «لوپِس استیوز» و «چائوکی کازمی» که در آژانس امنیتی ANSSI فرانسه مشغول به کار هستند، توانستند …

به گزارش موبنا، این روش به محققان فرانسوی امکان داد سیستم امنیتی دستگاه را هک کنند و از دستیارهای شخصی برای کنترل گوشی هوشمند از راه دور استفاده کنند.

«موسسه مهندسان الکتریکی و الکترونیکی» با انتشار گزارشی اعلام کرد «لوپِس استیوز» و «چائوکی کازمی» که در آژانس امنیتی ANSSI فرانسه مشغول به کار هستند، توانستند با این روش از فاصله ۱۶ پایی فرمان‌های صوتی خود را اعلام کنند و بدون اطلاع کاربر کنترل کامل گوشی را در دست بگیرند.

در این گزارش گفته شد: «آسمان عرصه فناوری بسیار محدود است. هر آنچه که می‌توانید از طریق فرمان‌های صوتی انجام دهید، از راه دور قابل کنترل است و می‌تواند بستر لازم برای هک کردن دستگاه را فراهم کند. این فرمان‌های صوتی از راه دور به کمک امواج الکترومغناطیسی ارسال می‌شوند».

زمانی که کاربر آیفون یا اندروید هدفون خود را به دستگاه متصل کرده است، هکرها می‌توانند از طریق کابل‌های متصل شده به گوشی‌های هوشمند دسترسی داشته باشند و با ارسال امواج الکترومغناطیسی و تبدیل آنها به سیگنال‌های الکتریکی، ‌کنترل کامل گوشی را در دست بگیرند.

این گوشی هوشمند می‌تواند به صورت اشتباه سیگنال‌های الکتریکی را مورد هدف قرار دهد تا دستیار صوتی فریب بخورد. هکرها با این اتفاق می‌توانند از طریق سیگنال‌های الکتریکی فرمان‌های خود را منتقل کنند و اعمال مورد نظر را روی گوشی هوشمند پیاده کنند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا