iMac جدید اپل اصلا قابل تعمیر نیست

به گزارش موبنا، بررسی‌ها نشان داد که اگرچه در بسیاری از بخش‌های iMac جدید نسبت به نسل قبلی ارتقا صورت گرفته است، ولی زمانی که قطعات از یکدیگر جدا می‌شوند مشخص می‌شود که در کل پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نسبت به مدل‌های قبلی وجود ندارد. اپل همچنان محصولات جدید خود را به گونه‌ای تولید می‌کند که …

به گزارش موبنا، بررسی‌ها نشان داد که اگرچه در بسیاری از بخش‌های iMac جدید نسبت به نسل قبلی ارتقا صورت گرفته است، ولی زمانی که قطعات از یکدیگر جدا می‌شوند مشخص می‌شود که در کل پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نسبت به مدل‌های قبلی وجود ندارد.

اپل همچنان محصولات جدید خود را به گونه‌ای تولید می‌کند که ورود به بخش‌های داخلی آن برای مردم دشوار است و نمی‌توان به راحتی بخش‌های معیوب و مشکل‌دار را تعویض کرد.

از همه بدتر اینکه، مدل ۲۱.۵ اینچی iMac جدید قابلیت ارتقا RAM توسط کاربر را شامل نمی‌شود و البته برای مدل ۲۷ اینچی این قابلیت در نظر گرفته شده است.

از مشکلات دیگری که در این دستگاه وجود دارد می‌توان به سیستم ارتباطی Fusion Drive اشاره کرد که از بورد اصلی دستگاه حذف شده است. بر این اساس شما نمی‌توانید درایو را به تنهایی تعویض کنید و وارد دستگاه شوید.

شیشه بیرونی و نمایشگر اصلی دستگاه هم به یکدیگر متصل شده‌اند، بر این اساس تعمیر آنها بسیار سخت شده و قیمت تمام شده آنها بالا رفته است.

همه این موارد باعث شده است تا مرکز iFixit بین همه دستگاه‌های الکترونیکی کمترین امتیاز را به iMac بدهد. این مرکز امتیاز خود را از عدد ۱۰ می‌سنجد و رایانه جدید اپل امتیاز یک از ده را در اختیار گرفته است.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا