خطر جدی نفوذ دشمن در دوران پسابرجام

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عصر دیروز در جمع قهرمانان، پیشکسوتان، مربیان، داوران و روسای هیئت‌های ورزشی استان، اظهار داشت: تربیت‌بدنی و ورزش مورد تأکید دین مبین اسلام است و نسبت به آن توصیه‌های فراوانی شده است. وی تیراندازی، اسب‌سواری و شنا را از جمله ورزش‌های مورد تأکید دین اسلام دانست و افزود: ازجمله حقوقی که …

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عصر دیروز در جمع قهرمانان، پیشکسوتان، مربیان، داوران و روسای هیئت‌های ورزشی استان، اظهار داشت: تربیت‌بدنی و ورزش مورد تأکید دین مبین اسلام است و نسبت به آن توصیه‌های فراوانی شده است.

وی تیراندازی، اسب‌سواری و شنا را از جمله ورزش‌های مورد تأکید دین اسلام دانست و افزود: ازجمله حقوقی که خداوند متعال برعهده والدین گذاشته است تحصیل، لقمه حلال، تزویج فرزند و توجه به سلامت و صحت تن فرزندان می‌باشد.

عضو خبرگان رهبری سلامت تن و قوت جسمی را نعمتی دانست که خداوند در کنار حکمت ارزانی اولیای الهی کرده است، ابراز داشت: در آیات قرآن مشاهده می‌کنیم که در برخی موارد نعمت سلامت جسم و تن را در کنار حکمت و ایمان برای اولیای خود بیان می‌کند.

وی با بیان این‌که مسئله برد و باخت در ورزش با هدف کسب درآمد و قمار خلاف شرع است و ورزش نباید به نیت برد و باخت انجام شود، تصریح کرد: ورزش، ذیل مصداق باب سبق و رمایه اشکالی ندارد و دارای وجهه شرعی است.

آیت‌الله شبستری ورزش را سبب پیشگیری از بیماری‌های جسمی و روحی عنوان و خاطرنشان کرد: در کنار توجه به مسئله ورزش لازم است مسئله اخلاق و فعالیت فرهنگی نیز جدی گرفته شود چراکه امروز لبه تیز تهاجم فرهنگی دشمن به سمت جوانان است، ورزش می‌تواند جوان را از مسیر ابتذال حفظ کند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به زندگی ماشینی در دنیای مدرنیته و کاهش تحرک بشریت، تأکید کرد: در دنیای مدرنیته و کاهش تحرک، ورزش یک مسئله اساسی است.

وی با اشاره به دوران پساتحریم، ابراز داشت: دشمن تلاش می‌کند به هر نحوی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به کشور نفوذ کند، خطر نفوذ دشمن جدی است، چرا که یکی از راه‌های نفوذ دشمن جنگ نرم و به ابتذال کشاندن نسل جوان برای سلطه است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا