اردوغان: جایزه صلح نوبل سیاسی است

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در این باره گفت: در جریان هستید که جایزه نوبل چگونه اعطا می‌شود. کمیته آن از خارج (بیرون کمیته) دستور می‌گیرد. به این معنی است که شایستگی افراد و گزینه‌ها اصلا مهم نیست. انتقادات اردوغان مستقیما متوجه جایزه صلح نوبل بود و به نظر می‌رسید از گزارش‌هایی نشات می‌گیرد که …

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در این باره گفت: در جریان هستید که جایزه نوبل چگونه اعطا می‌شود. کمیته آن از خارج (بیرون کمیته) دستور می‌گیرد. به این معنی است که شایستگی افراد و گزینه‌ها اصلا مهم نیست.

انتقادات اردوغان مستقیما متوجه جایزه صلح نوبل بود و به نظر می‌رسید از گزارش‌هایی نشات می‌گیرد که در آنها آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به دلیل مواضعش در مقابل پناهجویان در بین گزینه‌های پیروزی بوده است.

اردوغان در این باره اظهار کرده است: تحولات جالبی در حال وقوع است. بعضی می‌گویند ما ۳۰ تا ۴۰ هزار پناهجو را خواهیم پذیرفت و بعد در بین نامزدهای جایزه نوبل قرار می‌گیرند! از این موضوع تعجب می‌کنم. ما میزبان ۲.۵ میلیون پناهجوییم و هیچ‌کس به این مساله توجه نمی‌کند چراکه نوبل سیاسی است.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین از اروپا به دلیل واکنش “نامناسب” به بحران پناهجویان پیش از انتشار تصویر قربانی سه ساله آن انتقاد کرد: ما مدت‌هاست که درباره این موضوع صحبت می‌کنیم. ما میزبان ۲.۲ میلیون سوری و ۳۰۰ هزار عراقی هستیم.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا