جشن امضای کتاب با حضور عادل فردوسی پور

عادل فردوسی‌پور در گفت و گویی از ویراست جدید کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» خبر داد و افزود: اخیراً با برخی از دوستان مترجم فرصتی گذاشتیم و این کتاب را یک بار دیگر ویرایش کردیم و منتظریم که کمی از چاپ دوم این اثر بگذرد و چاپ سوم با ویرایش تازه وارد بازار نشر شود. فردوسی‌پور …

عادل فردوسی‌پور در گفت و گویی از ویراست جدید کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» خبر داد و افزود: اخیراً با برخی از دوستان مترجم فرصتی گذاشتیم و این کتاب را یک بار دیگر ویرایش کردیم و منتظریم که کمی از چاپ دوم این اثر بگذرد و چاپ سوم با ویرایش تازه وارد بازار نشر شود.

فردوسی‌پور پیش از این ترجمه کتاب‌های فوتبالی را در کارنامه کاری خود داشته اما امسال ترجمه وی از کتاب «هنر شفاف‌ اندیشیدن» نوشته رولف دوبلی که در حوزه روان‌شناسی است، پرفروش شده است. این کتاب ۳۳۵ صفحه دارد و در ۹۹ فصل تدوین شده‌ است. کتاب «هنر شفاف‌اندیشیدن» یکی از پرفروش‌ترین آثار عرضه شده در چند سال گذشته بوده است.

فردوسی‌پور در مقدمه‌ ترجمه فارسی این کتاب نوشته است: «تصور کنید در زمین هیچ خطایی اتفاق نمی‌افتاد. آن وقت واژه‌ای به نام پنالتی، اخطار و اخراج هم‌معنا نداشت. اشک‌ها و لبخندها محو می‌شدند و زیبایی فوتبال هم‌رنگ می‌باخت. آدم‌ها شبیه ربات‌های برنامه‌ریزی‌شده بودند که وظیفه‌شان بردن بدون کوچک‌ترین اشتباه بود.

حالا تصور کنید که در این جهان پهناور که هزاران زمین فوتبال را در خود جای داده، قرار می‌شد هیچ انسانی دچار خطا و اشتباهی نشود؛ آیا جهان بهتری داشتیم؟ جنگ‌افروزی‌ها به پایان می‌رسید؟ جرم و جنایت از صحنه‌ی روزگار محو می‌شد؟ انسآن‌ها با یکدیگر روابط بهتری برقرار می‌کردند؟ پاسخ به این پرسش‌ها و پیش‌بینی جهانی که هرگز تجربه‌اش نکرده‌ایم، کار دشواری است.

اما آنچه قابل پیش‌بینی است، آن است که هر چه بیشتر خطاهای خود را بشناسیم، رویکرد بهتری به زندگی خود خواهیم داشت. از آنجا که خطاهای بشری در طول حیاتش از الگوهای مشابهی پیروی می‌کنند، امکان شناختن آن‌ها نیز امری ممکن است.»

همچنین قرار است تا جشن امضای این کتاب با حضور مترجم اثر چهارشنبه ۲۲ مهرماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در شعبه جدید نشر چشمه‌ در مجتمع آرن به نشانی شهرک قدس (غرب)، بلوار فرحزاد، نرسیده به اتوبان نیایش، خیابان حافظی، نبش خیابان فخارمقدم، مجتمع تجاری آرن، طبقه‌ دوم برگزار می‌شود.

چاپ دوم کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» نوشته رولف دوبلی‌ به ترجمه عادل فردوسی‌پور با شمارگان دو هزار و ۵۰۰ نسخه در ۳۳۲ صفحه به بهای ۲۵ هزار تومان از سوی نشر چشمه منتشر شده است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا