اجازه نمی‌دهیم تهران، مزرعه آنتن‌های مخابراتی شود

به گزارش موبنا از ایسنا، رحمت الله حافظی صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر و در تذکر پیش از دستور خودگفت:‌بر اساس طرح جامع، احداث هرگونه مجتمع تجاری، آموزشی و مسکونی در حریم جایگاه‌های سوخت ممنوع اعلام شده و شهرداری نیز باید برای ساماندهی جایگاه‌های سوخت شهر تهران طرحی را ظرف سه ماه ارائه می‌کرد …

به گزارش موبنا از ایسنا، رحمت الله حافظی صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر و در تذکر پیش از دستور خودگفت:‌بر اساس طرح جامع، احداث هرگونه مجتمع تجاری، آموزشی و مسکونی در حریم جایگاه‌های سوخت ممنوع اعلام شده و شهرداری نیز باید برای ساماندهی جایگاه‌های سوخت شهر تهران طرحی را ظرف سه ماه ارائه می‌کرد اما متاسفانه نه تنها این طرح عملیاتی نشد، بلکه ساخت و احداث ساختمان در مجاورت جایگاه‌های سوخت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ساخت مدرسه و منزل در مجاورت جایگاه‌های سوخت امری طبیعی شده است، گفت: در زمان سوخت گیری یک تانکر ۶۰ هزار لیتری، ۶۰ هزار لیتر گاز سرطان زا خارج می شود . ساخت مدرسه نیز در مجاورت جایگاه سوخت توجیهی ندارد و بر اساس این خطا به شهرداری تذکری می‌دهم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین با اشاره به سخنان اخیر مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار همراه اول گفت: این فرد اعلام کرده است که در سه سال گذشته به دلیل قلع و قمع آنتن‌ها، پوشش مخابراتی در برخی مناطق کم و یا حتی از بین رفته است اما باید بگویم که همراه اول ۲۵۰۰ سایت در تهران دارد و اگر در مکان‌یابی پیش بینی‌های لازم را انجام می‌داد این مشکلات رخ نمی‌داد.

وی با بیان اینکه مدیر عامل همراه اول جمع‌آوری دکل های مخابرات را بهانه ضعف سیستم دانسته، گفت: نباید با فرافکنی و آدرس غلط مردم را از علت اصلی دور کرد چرا که شرکت همراه اول باید سالها پیش نسبت به انتقال سایت‌ها به فیبر نوری اقدام می‌کرد.

حافظی خطاب به مدیر عامل همراه اول گفت: در شهر تهران هیچ سایت انتقال ۳G نداریم ضمن اینکه با افزایش تکنولوژی و ورود نسل‌های بعدی تلفن همراه باید تعداد سایت‌ها به نصف برسد چرا که اجازه نمی‌دهیم تهران به مزرعه آنتن‌های BTS تبدیل شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا