طرح انفجار مشابه آنکارا در مسکو خنثی شد

بمب کشف شده از این افراد حاوی پنج کیلوگرم مواد منفجره قوی بوده و ساختاری مشابه بمب منفجره در پایتخت ترکیه را داشته است. خبرگزاری روسی افزود، بر خلاف انفجارهای دوگانه آنکارا که عاملان آن انتحاری بودند، تروریست های بازداشت شده در مسکو با متصل کردن چاشنی بمب به یک دستگاه تلفن همراه، قصد داشتند …

بمب کشف شده از این افراد حاوی پنج کیلوگرم مواد منفجره قوی بوده و ساختاری مشابه بمب منفجره در پایتخت ترکیه را داشته است.
خبرگزاری روسی افزود، بر خلاف انفجارهای دوگانه آنکارا که عاملان آن انتحاری بودند، تروریست های بازداشت شده در مسکو با متصل کردن چاشنی بمب به یک دستگاه تلفن همراه، قصد داشتند آن را از راه دور منفجر کنند.

بر اساس اطلاعات انتشار یافته، بازداشت شدگان که سه نفر آنان سوری هستند، سابقه حضور در صفوف تروریست ها را در سوریه دارند و بازجویی از آنان برای رسیدن به اطلاعات بیشتر و جلوگیری از ارتکاب اعمال تروریستی در روسیه ادامه دارد.

در دو انفجار مقابل ایستگاه راه آهن آنکارا که سه روز پیش صورت گرفت، بیش از ۱۲۰ نفر کشته و ۴۰۰ نفر زخمی شدند.

روسیه نیز پس از این واقعه تدابیر امنیتی را در شهرهای مختلف بویژه مسکو با استقرار ماموران پلیس افزایش داده است تا با توجه به ادامه عملیات بمباران تروریست ها بویژه داعش با همکاری ارتش سوریه در این کشور، مانع انجام اقدامات تروریستی شود.

بر اساس گزارش اعلام شده، ماموران امنیتی روسیه موفق شدند بمب کشف شده را در آپارتمانی واقع در خیابان «استرلبیشنسکی» در غرب مسکو خنثی و متهمان مرتبط با این اقدام را دستگیر کنند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا