عراقچی: پرتاب موشک نقض برجام نیست

سیدعباس عراقچی در حاشیه مراسم هفتادمین بزرگداشت روز سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران ادامه داد: همچنین در رابطه با قطعنامه ۲۲۳۱ قبلاً اعلام کرده‌ایم که توانایی دفاعی ما نمی‌تواند موجب خدشه قرار گیرد و بر سر امنیت ملی و دفاعی خود مصالحه نخواهیم کرد و این موضع شناخته شده ماست. این مسأله را در …

سیدعباس عراقچی در حاشیه مراسم هفتادمین بزرگداشت روز سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران ادامه داد: همچنین در رابطه با قطعنامه ۲۲۳۱ قبلاً اعلام کرده‌ایم که توانایی دفاعی ما نمی‌تواند موجب خدشه قرار گیرد و بر سر امنیت ملی و دفاعی خود مصالحه نخواهیم کرد و این موضع شناخته شده ماست. این مسأله را در بیانیه‌ای که بعد از قطعنامه ۲۲۳۱ صادر شد و در شورای امنیت به ثبت رساندیم، اعلام کردیم.

عراقچی همچنین درباره رابطه جدید ایران و شورای امنیت که تحت تأثیر قطعنامه ۲۲۳۱ ایجاد خواهد شد، گفت: قطعنامه ۲۲۳۱ که به لغو شش قطعنامه هسته‌ای منجر شد عبارتی روشن دارد که می‌گوید با اجرای برجام تغییری بنیادین در رابطه ایران و شورای امنیت صورت می‌گیرد. در این مرحله باید برجام اجرایی شود و قطعنامه‌ها و تحریم‌ها علیه ایران لغو شود تا در مراحل بعدی درباره رابطه جدید ایران و شورای امنیت در مسائل دیگر کار را دنبال کنیم.

معاون ظریف همچنین در خصوص پیگیری وضعیت حجاج ایرانی و مفقودان، گفت: از نظر ایران شفافیت و مسئولیت پذیری دولت عربستان مهمترین مسأله است و در ستادی که در وزارت امور خارجه با مسئولیت آقایان امیرعبداللهیان و قشقاوی تشکیل شده است این موضوعات پیگیری می‌شود.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا