دلیل مرگ بیشتر جان باختگان منا

دکتر شجاعی در بازدید از ستاد بحران اداره کل پزشکی قانونی خراسان رضوی، ضمن بررسی روند معاینه اجساد جانباختگان حادثه منا دستورات لازم را صادر کرد. وی با عرض تسلیت مجدد درگذشت حجاج در فاجعه مذکور به مقام معظم رهبری (مدظله) و تمام خانواده‌های جانباختگان حادثه منا، از تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران اداره کل پزشکی قانونی …

دکتر شجاعی در بازدید از ستاد بحران اداره کل پزشکی قانونی خراسان رضوی، ضمن بررسی روند معاینه اجساد جانباختگان حادثه منا دستورات لازم را صادر کرد.

وی با عرض تسلیت مجدد درگذشت حجاج در فاجعه مذکور به مقام معظم رهبری (مدظله) و تمام خانواده‌های جانباختگان حادثه منا، از تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران اداره کل پزشکی قانونی خراسان رضوی تقدیر کرد و سپس در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: تاکنون بیشترین اجساد وارد شده به کشور در حادثه منا متعلق به خراسان رضوی با ۴۷ قربانی بوده است.

دکتر شجاعی در پاسخ به شایعه ورود برخی قربانیان از کشورهای آفریقایی به کشور گفت: هرگز چنین اتفاقی روی نداده است و شاید به علت شرایط بد نگهداری اجساد در عربستان، اجساد تغییر رنگ داده باشند.

رییس سازمان پزشکی قانونی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص علت نهایی مرگ قربانیان حادثه منا بیان کرد: بیشترین علت فوت، خفگی به علت ازدحام بوده است و در برخی موارد شکستگی‌هایی نیز دیده شده است.

دکتر شجاعی همچنین افزود: منتظر ورود گروه بعدی اجساد مطهر قربانیان حادثه منا هستیم و پزشکی قانونی تا اتمام کار شناسایی و معاینه به‌صورت آماده باش قرار دارد.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا