هشدار رگولاتوری به شرکت‌های آماده همکاری با صداوسیما

لطف‌ الله سبوحی با اشاره به این موضوع اظهار کرد: صداوسیما می‌تواند از امکانات و زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات که توسط دارندگان پروانه از رگولاتوری، فراهم شده برای انجام وظایف خود اقدام کند و لکن تمام محتوی صوتی و تصویری در انحصار صداوسیما نیست. به گفته وی پخش فراگیر یک مفهوم کاملاً مشخص با …

لطف‌ الله سبوحی با اشاره به این موضوع اظهار کرد: صداوسیما می‌تواند از امکانات و زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات که توسط دارندگان پروانه از رگولاتوری، فراهم شده برای انجام وظایف خود اقدام کند و لکن تمام محتوی صوتی و تصویری در انحصار صداوسیما نیست.

به گفته وی پخش فراگیر یک مفهوم کاملاً مشخص با تعاریف استاندارد است و صداوسیما باید در راستای وظایف خود برنامه‌ریزی کند.

او با اشاره به گسترش روز افزون حجم ترافیک و محتوا در شبکه ارتباطی بی‌سیم و نیاز به فرکانس‌های بیشتر به عنوان زیرساخت اصلی و تصمیمات اتخاذ شده در مجامع بین‌المللی گفت: تغییر تلویزیون آنالوگ به دیجیتال، تغییرات جدی در جدول فرکانسی کشورها به وجود آورده است و بخش‌هائی از فضای فرکانسی که قبلاً برای پخش همگانی استفاده می‌شده است در اختیار اپراتورهای تلفن همراه قرار خواهد گرفت.

سبوحی افزود: بر همین اساس تغییرات لازم روی جدول ملی فرکانس کشور توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام شده است و در چارچوب این جدول هرگونه استفاده از باندهای فرکانسی بدون دریافت مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی ممنوع بوده و این سازمان براساس قوانین و مقررات جاری کشور برای ممانعت از پخش اقدام خواهد کرد.

قائم مقام رگولاتوری به شرکت‌های علاقه‌مند همکاری با صداوسیما توصیه کرد: در چارچوب مقررات جدید فرکانسی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کنند و در صورت عدم رعایت ضوابط جدید فرکانسی کشور از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعمال مقررات خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا