بررسی فنی و حقوقی بازگرداندن مخابرات به دولت در کمیسیون صنایع

به گزارش موبنا از مهر، رضا رحمانی در مورد طرح بازگرداندن مخابرات به دولت که به امضای ۱۰۰ نماینده مجلس رسیده است، اظهار داشت: این موضوع تاکنون در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح نشده است و از این موضوع اطلاعی ندارم اما عدم اطلاع اینجانب به معنای نبود این طرح نیست. وی با بیان اینکه …

به گزارش موبنا از مهر، رضا رحمانی در مورد طرح بازگرداندن مخابرات به دولت که به امضای ۱۰۰ نماینده مجلس رسیده است، اظهار داشت: این موضوع تاکنون در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح نشده است و از این موضوع اطلاعی ندارم اما عدم اطلاع اینجانب به معنای نبود این طرح نیست.

وی با بیان اینکه مطابق روال کار مجلس در صورت جمع آوری امضا پای یک طرح، کلیات آن باید در صحن مجلس رای‌گیری شده و به تصویب برسد، ادامه داد: پس از این مرحله، این موضوع در قالب بررسی در کمیسیون تخصصی، باید به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع داده شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن افزود: به دلیل نارضایتی از عملکرد شرکت مخابرات ایران، هراز چندگاهی از سوی نمایندگان این مسائل مطرح می‌شود اما تاکنون طرحی مبنی بر باز پس‌گیری مخابرات خصوصی‌سازی شده نداشته‌ایم.

رحمانی با اشاره به مشکل کارگزاران مخابرات روستایی در سال گذشته که فضایی اینچنینی را رقم زده بود، ادامه داد: در آن زمان با پیگیری‌های مداوم، این مشکل حل شد، امسال نیز بسیاری از نمایندگان از عملکرد شرکت مخابرات رضایت کافی ندارند.

وی با بیان اینکه مخابرات از نظر قانونی به بخش خصوصی واگذار شده و بازپس‌گیری آن کار راحتی نیست گفت: این موضوع بار حقوقی دارد و باید از نظر فنی، مالی و حقوقی و نیز تبعات آن در بورس مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: مخابرات باید در عملکرد خود تجدیدنظر کند تا اینطور احساس نشود که خصوصی‌سازی صورت گرفته و واگذاری این شرکت، اشتباه بوده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در بسیاری از واگذاری‌های انجام شده در راستای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی‌سازی، به اهداف مدنظر نرسیدیم افزود: طبق سیاست‌های ابلاغی این قانون، هدف این بود که بخش خصوصی موتور پرقدرتی برای اتصال به اقتصاد ملی باشد اما این شرکت‌ها به نحوی خصوصی شدند که تحقق این اهداف را در پی نداشت.

رحمانی با بیان اینکه علاوه بر مجلس، دولت نیز از عملکرد شرکت مخابرات ناراضی است گفت: طی برگزاری چندین جلسه میان مخابرات و وزارت ارتباطات، فعلا میان این دو نهاد، آتش‌بس حاکم است.

اما در هر صورت مخابرات باید برای رضایت دولت و مجلس، در عملکرد خود تجدیدنظر کند.

اواخر هفته گذشته نماینده مردم تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی در حاشیه سفر وزیر ارتباطات به این شهرستان، از امضای ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس برای بازگرداندن مخابرات به دولت خبر داد و اعلام کرد: زمانی این طرح به دلیل مشکلات حوزه مخابرات و ارتباطات در دستور کار مجلس بود اما به درخواست رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) متوقف شد تا به مسائل رسیدگی شود؛ اما با وجود حل نشدن این مشکلات، این طرح را مجددا پیگیری می‌کنم تا به سرانجام برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا