سیاست برد – برد در اقتصاد جهانی موجب توسعه اقتصادی می شود

مهدی پازوکی کارشناس مسایل اقتصادی در خصوص سخنان آقای روحانی که روز گذشته گفته بود احتمال دارد مجددا به رکود برگردیم به “موبنا” گفت: سال ۹۴ سال بسیار سختی در اقتصاد ایران بوده و خواهد بود به جهت اینکه بسیاری از مشکلاتی که امروزه گریبان اقتصاد ایران را گرفته از دولت گذشته به ارث رسیده …

مهدی پازوکی کارشناس مسایل اقتصادی در خصوص سخنان آقای روحانی که روز گذشته گفته بود احتمال دارد مجددا به رکود برگردیم به “موبنا” گفت: سال ۹۴ سال بسیار سختی در اقتصاد ایران بوده و خواهد بود به جهت اینکه بسیاری از مشکلاتی که امروزه گریبان اقتصاد ایران را گرفته از دولت گذشته به ارث رسیده و حل آنها زمان زیادی را می برد.

وی ادامه داد: در این راستا مشکلات دیگری هم در مسایل نفتی مانند کاهش قیمت نفت پیش آمده و تولید آن بسیار کم شده و اگر هم نفتی به فروش رسیده تا به امروز درآمد آن به اقتصاد ورود پیدا نکرده است در نتیجه مشکلات پیچیده تر شده است.

این کارشناس مسایل اقتصادی افزود: دولت باید با کمک سایر قوا زمینه همکاری بین المللی در اقتصاد ایران را فراهم کند تا به به سمت توسعه حرکت کند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: اگر دولت روحانی موفق شود سیاست برد برد اقتصادی را با کشورهای توسعه یافته پیش ببید و همکاری درکنار آنها را در دستور کار خود قرار دهد اقتصاد کشور آینده بسیار خوبی خواهد داشت.

پازوکی اظهار داشت : به دلیل وجود تحریم ها شرکت های ایرانی مدت زیادی را از بازارهای بین المللی دور بوده اند و همین عامل باعث شده است که کشورهای دیگر جایگزین ایرانی ها در بازار ها شوند بنابر این زمان زیادی نیاز است تا مجددا در عرصه بین المللی حضور پیدا کنیم .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا