مرگ ۱۱ آواره جنگی در سواحل مصر

منابع امنیتی و پزشکی گفتند که این قایق در سواحل شهر «بلطیم» در شمال مصر عرق شد. نیروهای امنیتی مصر ۱۵ سوری، آفریقای و مصری نجات یافته این حادثه را که در سواحل بلطیم در استان کفر الشیخ در شمال دلتای نیل رخ داد، بازداشت کردند. از دو ماه پیش، روند مهاجرت آوارگان جنگی سوریه …

منابع امنیتی و پزشکی گفتند که این قایق در سواحل شهر «بلطیم» در شمال مصر عرق شد.

نیروهای امنیتی مصر ۱۵ سوری، آفریقای و مصری نجات یافته این حادثه را که در سواحل بلطیم در استان کفر الشیخ در شمال دلتای نیل رخ داد، بازداشت کردند.

از دو ماه پیش، روند مهاجرت آوارگان جنگی سوریه و عراق به اروپا به طرز غیرعادی شدت گرفت و با غرق شدن یک کشتی حامل آوارگان در مدیترانه، تعدادی عراقی و سوری جان خود را از دست دادند. انتشار تصویر جسد کودک کردی به نام ایلان در رسانه ها، موجی به راه انداخت که کشورهای اروپایی را وادار به گشودن دروازه هایشان بر روی آوارگان کرد.

جنگ و ناآرامی های خاورمیانه و شمال آفریقا که با حمایت و مداخله نظامی آمریکا و برخی کشورهای غربی وعربی درمنطقه به راه افتاده، به افزایش شمار آوارگان منجر شده و این امر اروپا را با بزرگ ترین بحران مهاجرت پس از جنگ جهانی دوم مواجه کرده است.

تاکنون بیشتر آوارگان سوری به سه کشور ترکیه، لبنان و اردن پناه می بردند اما این روند در ماه های اخیر تغییر کرد و آنها راه پرمخاطره رسیدن به اروپا را برای مهاجرت انتخاب کرده اند.

براساس گزارش های منتشر شده، اتحادیه اروپا از فروردین امسال تاکنون بیش از ۲۱۳ هزار درخواست پناهندگی دریافت کرده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۸۵ درصد افزایش دارد.

۱۷۶/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا