ده‌ ها کشته در پی دو انفجار در آنکارا

وزارت کشور ترکیه، شمار کشته‌های این حادثه را «۳۰ کشته» و تعداد مجروحان را «۱۲۶ نفر» اعلام کرده‌است. شبکه‌ تلویزیونی سی‌ان‌ان از انفجار «دست‌کم یک بمب قوی» در این حادثه خبر می‌دهد. خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری محلی دوغان در ترکیه خبر می‌دهد که این انفجار در نزدیکی ایستگاه مرکزی قطار در شهر آنکارا …

وزارت کشور ترکیه، شمار کشته‌های این حادثه را «۳۰ کشته» و تعداد مجروحان را «۱۲۶ نفر» اعلام کرده‌است.

شبکه‌ تلویزیونی سی‌ان‌ان از انفجار «دست‌کم یک بمب قوی» در این حادثه خبر می‌دهد.

خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری محلی دوغان در ترکیه خبر می‌دهد که این انفجار در نزدیکی ایستگاه مرکزی قطار در شهر آنکارا رخ داده است.

رویترز همچنین به نقل از یک خبرنگار خود در این شهر گزارش می‌دهد که دست‌کم ۱۵ جسد در محل این حادثه با پرچم ترکیه پوشانده شده‌اند.

در همین حال شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان ترکی» گزارش می‌دهد که این انفجارها در محل یک «راهپیمایی صلح» در اعتراض به کشمکش بین دولت ترکیه و نیروهای پ‌کاکا در جنوب شرقی کشور رخ داده است.

خبرگزاری فرانسه این راهپیمایی صلح را «ضد دولتی» توصیف کرده و می‌گوید که آن را گروه‌های چپ‌گرای ترک ترتیب داده بودند.

تلویزیون محلی ان‌تی‌وی نیز گزارش می‌دهد که «حدود صد نفر» در اثر این انفجارها زخمی و مجروح شده‌اند.

رجب طیب اردوغان، ‌رئیس جمهوری ترکیه، انفجارهای روز شنبه در آنکارا،‌ پایتخت این کشور، ‌را به شدت محکوم کرد و گفت این اقدام، ‌وحدت و صلح در ترکیه را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، او در بیانیه ای که دفتر ریاست جمهوری ترکیه منتشر کرد، خواستار همبستگی و اراده مشترک برای پاسخ گویی به ترور در این کشور شد.

مقام های ترکیه این دو انفجار را حمله ای تروریستی توصیف کردند.

در همین حال،‌ احمد داوود اوغلو، ‌نخست وزیر ترکیه، نشستی با برخی از مقام های دولتی و امنیتی این کشور برگزار کرد.

از زمان آغاز دور جدید درگیری‌های حکومت ترکیه با گروه «پ‌کاکا» تاکنون حدود ۱۵۰ سرباز ارتش ترکیه کشته شده‌اند و در مقابل گروه «پ‌کاکا» حدود ۱۱۰۰ تن از اعضای خود را از دست داده است.

آتش‌بس دو ساله بین ارتش ترکیه و گروه شبه‌نظامی پ‌کاکا پس از وقوع انفجاری در نشست گروهی از جوانان در شهر سوروچ در جنوب ترکیه در نزدیکی شهر کوبانی سوریه، در تیرماه ۹۴، شکسته شد.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا