زاکربرگ: بی‌طرفی اینترنت ربطی به میزان دسترسی مردم ندارد

به گزارش موبنا، او در کنفرانسی که نشریه Vanity Fair برگزار کرده بود حاضر شد و طی صحبت‌های خود گفت: «اگر یک اپراتور بخواهد برنامه ویژه ویدیویی برای کاربران خود ارایه دهد یا هزینه بیشتری را در جریان ارایه خدمات Netflix از مشترکان خود بگیرد، این اتفاق اصلا خوب نیست و می‌توانند به ضرر کاربران …

به گزارش موبنا، او در کنفرانسی که نشریه Vanity Fair برگزار کرده بود حاضر شد و طی صحبت‌های خود گفت: «اگر یک اپراتور بخواهد برنامه ویژه ویدیویی برای کاربران خود ارایه دهد یا هزینه بیشتری را در جریان ارایه خدمات Netflix از مشترکان خود بگیرد، این اتفاق اصلا خوب نیست و می‌توانند به ضرر کاربران تمام شود».

او افزود: «اگر شما یک دانشجوی ساکن در هند باشید که به برخی ابزارهای اولیه دسترسی دارید تا کارهای خانگی خود را به صورت رایگان انجام دهید، می‌توانید در این زمینه خدمات بیشتری را به کار گیرید. اقدام یک اپراتور موبایلی در این زمینه می‌تواند مشکلات فراوانی برای این دانشجو ایجاد کند و او را از سرویس‌های معمولی اینترنتی محروم کند».

او بر این مسئله تاکید کرد که دسترسی به وب از حقوق همه مردم جهان محسوب می‌شود و تغییرات بنیادین روی نسل بعدی انسان‌ها ایجاد می‌کند.

این صحبت‌ها تنها چند هفته پس از آن اعلام شده است که شبکه اجتماعی فیس‌بوک نام طرح جامع خود برای ارایه اینترنت رایگان به کاربران جهانی را از Internet.org به Free Basics تغییر داد.

برای آن دسته از کاربرانی که نمی‌دانند باید گفت طرح Internet.org به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که بر اساس آن ۵ میلیارد ساکن کره خاکی از که امکان دسترسی به اینترنت برای آنها وجود ندارد، می توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا