راز دندان های سالم رومی های باستان

محققان شهر پُمپی ایتالیا که بر روی بقایای اجساد این شهر متعلق به سال ۷۹ میلادی تحقیق می‌کردند، به‌تازگی دریافتند که رومی‌ان باستان دارای دندان‌های فوق‌العاده سالمی بودند. دلیل این امر رژیم غذایی بدون شکر یا کم شکر و مصرف بالای میوه و سبزی‌ است. به گفته ارتودنتیست الیزا ونکوور رژیم غذایی آن‌ها به رژیم …

محققان شهر پُمپی ایتالیا که بر روی بقایای اجساد این شهر متعلق به سال ۷۹ میلادی تحقیق می‌کردند، به‌تازگی دریافتند که رومی‌ان باستان دارای دندان‌های فوق‌العاده سالمی بودند. دلیل این امر رژیم غذایی بدون شکر یا کم شکر و مصرف بالای میوه و سبزی‌ است.

به گفته ارتودنتیست الیزا ونکوور رژیم غذایی آن‌ها به رژیم غذایی امروزی بانام مدیترانه‌ای شباهت دارد. به‌علاوه، این رژیم غذایی در جنوب اروپا رایج است و امید به زندگی در آن مناطق را افزایش داده است.

تا قرن ۱۶ میلادی شکر کالایی لوکس محسوب می‌شد اما پس از استقرار مزارع نیشکر در آمریکا و هند این محصول بیشتر در دسترس مردم عادی قرار گرفت و تا سال ۱۷۵۰ یک‌پنجم کل واردات اروپا را به خود اختصاص داد. طبق آمار اداره کشاورزی ایالات‌متحده، مصرف جهانی شکر در دنیای امروز حدود ۱۷۳.۴ میلیون تُن است.

لازم است بدانید که مصرف شکر باعث پوسیدگی دندان، چاقی، بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت می‌شود.

نوشته های مشابه

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا