دیزنی کتاب‌های رنگ‌آمیزی کودکان را سه‌بعدی می‌کند

به گزارش موبنا، بررسی‌ها نشان داد رنگ‌‌آمیزی یکی از عواملی محسوب می‌شوند که برای کودکان و نوجوانان جذابیت فراوان دارند و می‌توانند قابلیت‌های شناختی فرد را ارتقا دهند. بازی با رنگ‌ها باعث می‌شود قدرت تصویرسازی ذهنی در کودکان ارتقا یابد و بتواند به صورت شخصی اتفاقات را تجربه کند. مرکز تحقیقات دیزنی ابزار کاربردی جدیدی …

به گزارش موبنا، بررسی‌ها نشان داد رنگ‌‌آمیزی یکی از عواملی محسوب می‌شوند که برای کودکان و نوجوانان جذابیت فراوان دارند و می‌توانند قابلیت‌های شناختی فرد را ارتقا دهند. بازی با رنگ‌ها باعث می‌شود قدرت تصویرسازی ذهنی در کودکان ارتقا یابد و بتواند به صورت شخصی اتفاقات را تجربه کند.

مرکز تحقیقات دیزنی ابزار کاربردی جدیدی ارایه کرده است که هنرهای سه‌بعدی را در کتاب‌های رنگ‌آمیزی ارایه می‌دهد تا کودکان به صورت واقعی با این فضا تعامل داشته باشند. این فناوری برای تولید انبوه آماده شده است تا قابلیت‌های شناختی کودکان افزایش یابد.

شرکت فیلم‌سازی دیزنی فیلم ویدیویی کوتاه از فناوری جدید خود را در سمپوزیوم بین‌المللی IEE به نمایش گذاشت و توضیح داد این فناوری تا پایان سال جاری میلادی به تولید انبوه می‌رسد.

در این فناوری از سیستم حقیقت مجازی استفاده شده است تا کودک بتواند به کمک ابزار کاربردی موبایلی، تصاویر مخصوص رنگ‌آمیزی در کتاب‌های کاغذی را سه‌بعدی ببیند. در این سیستم از یک نرم‌افزاری سه‌بعدی ویژه نیز استفاده شده است تا بخش‌های مختلف و شخصیت‌ها حجم‌دار نمایش داده شوند.

ابزار کاربردی دیزنی به گونه‌ای ساخته شده است که موضوعات، بخش‌ها و رنگ‌های موجود در هر صفحه کاغذی را به صورت جداگانه تشخیص می‌دهد و آنها را در قالب انیمیشن‌های سه‌بعدی به نمایش می‌گذارد.

۱۰۰/

دکمه بازگشت به بالا