امکان حضور بشار اسد در راس دولت انتقالی

وی گفت اسد طی این مدت می تواند در راس دولت انتقالی باقی بماند ولی تضمینی برای حضورش در آینده سیاسی این کشور وجود ندارد. هاموند تاکید کرد پس از برگزاری انتخابات آزاد در سوریه به احتمال زیاد بشار اسد موفقیتی در این زمینه نخواهد داشت. وزیر خارجه انگلیس گفت در دولت آینده اسد باید …

وی گفت اسد طی این مدت می تواند در راس دولت انتقالی باقی بماند ولی تضمینی برای حضورش در آینده سیاسی این کشور وجود ندارد. هاموند تاکید کرد پس از برگزاری انتخابات آزاد در سوریه به احتمال زیاد بشار اسد موفقیتی در این زمینه نخواهد داشت.

وزیر خارجه انگلیس گفت در دولت آینده اسد باید قدرت را به نیروهای امنیتی این کشور بسپارد. انگلیس بر خلاف بعضی از کشورهای اروپایی مثل آلمان هنوز اعتقاد دارد که بشار اسد نمی تواند در دولت آینده سوریه نقشی داشته باشد.

اظهارات هاموند یک روز پس از سخنرانی دیوید کامرون منتشر شد که دولت روسیه را برای حمایت از دولت بشار اسد محکوم کرده بود. کامرون مدعی است حمایت روسیه از اسد وضعیت را در سوریه پیچیده تر می کند.

گفتنی است بشار اسد روز گذشته طی مصاحبه ای، غرب را به حمایت از تروریسم محکوم کرد و گفت در صورت عدم پیروزی روسیه علیه داعش باید منتظر نابودی منطقه باشیم.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا