سن ابتلا به “ام اس” کاهش یافت

رسول ظفرمند در جلسه مشترک با انجمن ام اس مازندران افزود: یکهزار و ۴۳ نفر از بیماران ام اس استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند. وی ادامه داد: تمام تلاش سازمان بیمه سلامت بر این است تا خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به بهترین نحو به آنان ارائه کند و هم اکنون با …

رسول ظفرمند در جلسه مشترک با انجمن ام اس مازندران افزود: یکهزار و ۴۳ نفر از بیماران ام اس استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی ادامه داد: تمام تلاش سازمان بیمه سلامت بر این است تا خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به بهترین نحو به آنان ارائه کند و هم اکنون با تدوین برنامه عملیاتی و اجرای آن در این مسیر گام بر می دارد.

ظفرمند گفت: هم اکنون هشت هزارو ۸۶۱ نفر از بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت مازندران قرار دارند که شامل بیماران تالاسمی، هموفیلی، پیوند کلیه، دیالیز و ام اس است.

وی افزود: بر همین اساس در سال گذشته بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال بابت هزینه درمان بیماران خاص هزینه شد که سهم بیماران ام اس ۳۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان این که بیشتر داروهای بیماران ام اس تحت پوشش بیمه سلامت است، گفت: این سازمان بیش از ۸۲درصد هزینه های دارویی این بیماران را پوشش می دهد که به طور میانگین سالانه مبلغی حدود ۲۹ میلیون ریال بابت هر بیمار ام اس است.

وی بررسی عوامل محیطی موثر بر بیماری ام اس در مازندران را ضروری دانست و افزود: اداره کل بیمه سلامت آمادگی دارد با همکاری تمامی نهاد های ذیربط و مسئولان، همایش ملی ام اس را با هدف فرهنگ سازی و شناساندن این بیماری ، راه های درمان آسان تر و شناخت عوامل ابتلا و پیشگیری افراد به ام اس را برگزار کند.

مدیرعامل انجمن ام اس مازندران نیز در این جلسه با قدردانی از همکاری اداره کل بیمه سلامت مازندران در ارائه خدمات بیمه ای به افراد تحت پوشش این انجمن، به تشریح روند فعالیت ها و ماموریت های این انجمن پرداخت و گفت: اداره انجمن ام اس متکی بر کمک خیرین است و در حال حاضر سه هزار نفر تحت پوشش چتر حمایتی توانمندسازی و توانبخشی این انجمن هستند.

سیدعسکری عمادی افزود: سن ابتلا به این بیماری بسیار کاهش یافته تا جایی که افرادی با سنین حدود ۱۴ سال نیز به ام اس مبتلا می شوند که جای نگرانی دارد و این امر لزوم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی اصحاب رسانه و صدا و سیما را می طلبد.

بیماری ام اس (Multiple sclerosis) یک بیماری ناتوان کننده است که مغز و نخاع را تحت تاثیر قرار داده و باعث از دست دادن کنترل، دید، تعادل و حواس (بی حسی) می شود.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا