منع زدن پوشیه برای استادان یک دانشگاه

در اوایل این هفته دانشگاه قاهره پوشیدن نقاب هنگام کار را برای استادنش ممنوع کرد این کار منجر به انتقادات شدیدی از یک گروه سنی محافظه کار شده است شد. رهبر این گروه در این باره می گوید: این اقدام نقض قانون اساسی است. این کار یک تبعیض آمیز برای عقاید دینی بسیاری است. نقاب …

در اوایل این هفته دانشگاه قاهره پوشیدن نقاب هنگام کار را برای استادنش ممنوع کرد این کار منجر به انتقادات شدیدی از یک گروه سنی محافظه کار شده است شد.

رهبر این گروه در این باره می گوید: این اقدام نقض قانون اساسی است. این کار یک تبعیض آمیز برای عقاید دینی بسیاری است. نقاب شریعت اسلامی را نقض نمی کند، حتی بعضی از علمای مذهبی آن را واجب می دانند. برای همین قانون دانشگاه یک تخلف علیه حقوق زنان است.

اما جابر ناصر، رئیس دانشگاه قاهره این که اقدامشان عملی سیاسی و یا مذهبی است را رد کرد. او گفت: هدف از اینکار کاملا آموزشی بوده است؛ این‌کار برای افزایش ارتباط مستقیم بین استادان و دانش آموزان است.برای همین نقاب برای دانشجویان ممنوع شده است.

یک عضو حزب النور در پستی در فیسبوک با گذاشتن خبر ممنوعیت پوشیه از مردم درخواست کرده تا به حزب النور رای بدهند.

یک فعال ضداسلامی نیز در این رابطه گفت: النور با به تصویر کشیدن خود به عنوان حافظان اسلام می خواهد تاکنیک اخوان المسلمین را احیا کند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا