معاون وزیر ارتباطات: ۱۶ دانشگاه کشور به هم متصل شدند

به گزارش موبنا از تسنیم، نصرالله جهانگرد با بیان اینکه این شبکه از نظر فنی مشکلی ندارد اظهار داشت: مساله این شبکه بیشتر مدیریت و سازماندهی بوده که با تصمیم‌های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، افق کار روشن شده است. وی با اشاره به اینکه شبکه علمی از قبل در بین دانشگاه‌های کشور ایجاد شده …

به گزارش موبنا از تسنیم، نصرالله جهانگرد با بیان اینکه این شبکه از نظر فنی مشکلی ندارد اظهار داشت: مساله این شبکه بیشتر مدیریت و سازماندهی بوده که با تصمیم‌های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، افق کار روشن شده است.
وی با اشاره به اینکه شبکه علمی از قبل در بین دانشگاه‌های کشور ایجاد شده بود، گفت: در حال حاضر ارتباط این شبکه در سطح تهران و دو استان دیگر برقرار شده است.
او با اشاره به گام نخست این طرح، ادامه داد: در این فاز، هم‌اکنون از نظر فنی اتصال ۱۴ دانشگاه در تهران و ۲ دانشگاه در دو استان انجام و به این ترتیب ۱۶ دانشگاه کشور به هم متصل شده‌اند.
شبکه علمی کشور، براساس تاکید مقام معظم رهبری در خصوص توسعه علمی و فناوری کشور به عنوان شبکه‌ای مستقل که از طریق فیبرنوری، کلیه دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی را به منظور تعامل علمی و به اشتراک‌گذاری دستاوردهای علمی و پژوهشی و استفاده بهینه و مشترک از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری یکدیگر شکل گرفته است.
دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و پژوهشی دولتی و غیردولتی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مشترکان این شبکه هستند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا