بهره برداری از پروژه «تدبیر» در سال آینده

معاون طرح و توسعه شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اجرای پروژه تدبیر ۱ گفت: توسعه شبکه ارتباطات زیر ساخت و افزایش ظرفیت آن در این پروژه مد نظر قرار گرفته است و در بخش دوم این پروژه قرار است تا نیمه اول سال ۹۵ ظرفیت اینترنت بین‌الملل یک ترابیت در ثانیه و ظرفیت اینترنت …

معاون طرح و توسعه شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اجرای پروژه تدبیر ۱ گفت: توسعه شبکه ارتباطات زیر ساخت و افزایش ظرفیت آن در این پروژه مد نظر قرار گرفته است و در بخش دوم این پروژه قرار است تا نیمه اول سال ۹۵ ظرفیت اینترنت بین‌الملل یک ترابیت در ثانیه و ظرفیت اینترنت داخل کشور ۱۰ ترابیت در ثانیه افزایش پیدا کند.

کریمی نیسیانی با اشاره به اجرای پروژه نور ۲ نیز گفت: این پروژه زیرساخت شبکه اصلی فیبرنوری کشور است که مراحل اجرایی آن تا اوایل سال ۹۶ انجام می‌شود و ۱۳ هزار کیلومتر فیبرنوری به ظرفیت فعلی کشور افزوده خواهد شد.

وی از پروژه اوج و تجمیع ۲ به عنوان دیگر پروژه‌های در دست اجرای شرکت ارتباطات زیر ساخت اشاره کرد و گفت: پروژه تجمیع نیز سال آینده با هدف توسعه لایه‌های داخلی شبکه اینترنت افتتاح خواهد شد.

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید بر توسعه لایه آی.پی شبکه ارتباطی کشور در راستای اجرای اصول شبکه ملی اطلاعات و رفع مشکلات ارتباطی حوزه دیتا خاطرنشان کرد: این زیرساخت‌ها از جمله عناصر طرح شبکه ملی اطلاعات محسوب می‌شود.

به گزارش موبنا از مهر، وی با بیان اینکه سال گذشته با اجرای پروژه تلاش، توسعه شبکه انتقال نوری کشور انجام شد و ظرفیت زیر ساخت انتقال کشور به بیش از ۲ برابر افزایش یافت افزود: در سال جاری نیز ارتقاء و توسعه لایه آی.پی شبکه زیرساخت انجام شده و ۵ هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور به بهره‌برداری رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا