انتقال ۹ نفر از جان باختگان حادثه با اولین پرواز

نماینده عالی دولت در گیلان ضمن عرض تسلیت به خانواده جان باختگان حادثه منا خاطر نشان کرد: از بدو اطلاع از این حادثه به صورت مستمر پیگیر وضعیت حجاج گیلانی بودم. نجفی در گردهمایی ائمه جمعه گیلان با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزیها ۹ نفر از جان باختگان این حادثه با اولین پرواز انتقال …

نماینده عالی دولت در گیلان ضمن عرض تسلیت به خانواده جان باختگان حادثه منا خاطر نشان کرد: از بدو اطلاع از این حادثه به صورت مستمر پیگیر وضعیت حجاج گیلانی بودم.

نجفی در گردهمایی ائمه جمعه گیلان با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزیها ۹ نفر از جان باختگان این حادثه با اولین پرواز انتقال پیکرها از عربستان سعودی به ایران منتقل می شوند گفت : به دلیل کارشکنی های دولت سعودی این مهم  هنوز محقق نشده است.

وی به نگرانی های موجود در خانواده های زائران و کشته شده ها اشاره کرد و گفت : امیدواریم با تدابیری که اتخاذ می شود فضای روحی خانواده های مصیبت دیده را به حالت مطلوب هدایت کنیم.

در ادامه این نشست نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت تقدیم ۱۳۸ شهید از شهرستان ماسال را مایه افتخار مردم این منطقه دانست و گفت : خداوند را سپاسگزاریم که این نعمت نصیب ما شد و با تلاش مسئولان کشور به این سطح از عمران، آبادانی و پیشرفت هدایت شد و اینها از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

آیت ا… زین العابدین قربانی به مصیبت وارد شده به دنیای اسلام در پی حوادث مکه و کشته شدن حجاج اشاره و یادآور شد : در جمعه‌ی خونین سال ۶۶ امام خمینی (ره) پیامی صادر کردند و در آن ضمن ابراز تأثر از شهادت حجاج از هتک حرمت به خانه خدا نیز ابراز تأسف نمودند.

وی به خروج امام حسین (ع) در روز هشتم ذیحجه از سرزمین مکه در قبل از واقعه‌ی کربلا اشاره کرد و افزود : علت خروج سیدالشهدا (ع) از سرزمین مکه این بود که حرمت خانه خدا شکسته نشود تا رسالت خود را به اتمام برساند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان برخی از علل حادثه منا گفت : بی تدبیری، سپردن کارها به افراد بی تجربه، فرستادن نیروها برای بمباران یمن، بحرین و سوریه و همکاری با گروه های داعشی و سلفی از عللی است که خائنان خانه خدا این خیانت را انجام دادند.

وی خواستار بیان حقایق این واقعه از سوی گروه های حقیقت طلب شد و افزود : انشاء ا… خون این شهدا دامن آل سعود را بگیرد و بساط آنان را برچیند.

آیت ا… زین العابدین قربانی همچنین با تبریک عید ولایت و غدیر به ملت شریف ایران گفت : این کشور مفتخر است که کشور امیرالمومنین، اهل بیت و امام زمان می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد : دلیل اینکه ولایت از همه بالاتر است این است که ولایت راهنمای همه‌ی کارهاست.

امام جمعه رشت خواستار حضور ائمه جمعه شهرستانهای لنگرود، رودسر و املش در منازل خانواده های قربانیان شد و افزود : ائمه جمعه با حضور در منازل این عزیزان پیام تسلیت ما را به آنان ابلاغ نمایند.

وی به سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل اشاره کرد و گفت : سخنرانی رئیس جمهور از بهترین سخنرانی ها در سازمان ملل بود و به این دلیل است  دکتر روحانی ممثل کشوری است که در رأس این کشور رهبری قرار دارد که با سخنرانی هایش معادله های دنیا را عوض می کند .

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت : بعضی ها فقط یک بعد را در نظر می گیرند و بدون فکر از رئیس جمهور درخصوص چرایی عدم برگشت پس از وقوع حادثه منا به کشور قبل از سخنرانی در جمع سران انتقاد کردند

وی با بیان اینکه انقلابی بودن باید بر روی مبنا باشد گفت : توصیه می کنم تا در سخنرانی های خود تمام جهات را در نظر بگیرند.

امام جمعه رشت با بیان خاطراتی از دوران نمایندگی مجلس خود گفت: در آن سالها بعضی از نمایندگان بواسطه ی حمله ی عراق به کویت از صدام حمایت می کردند که در همان زمان روشنگری کردیم و امروز نیز روزنامه ای که از رئیس جمهوربه واسطه ترک نکردن سریع سازمان ملل  انتقاد میکند همان تندروی های آن روزها را تداعی می کند.

وی ائمه جمعه را عامل به تعادل در جامعه دانست و خاطر نشان کرد: ائمه جمعه با وعاظی که بر طبق میل مردم صحبت می کنند فرق دارند و آنچه را طلب می کنند که خداوند، اسلام،پیامبر و نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت می خواهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه ما صرفاً امام جمعه حزب الهی های دبش نیستیم گفت: دست بسیجیان و رزمندگان را می بوسیم چون اگر حضور اینها نباشد دشمن نفوذ می کند اما باید بگوییم که با توجه به اینکه ائمه جمعه پدر جامعه هستند باید کاری شود همه ی جناح ها در نمازجمعه حاضر شوند.

وی با اشاره به اینکه ما تابع ولی امر مسلمین هستیم افزود: باید با وحدت و همدلی این اوضاع نابسامان را مهار کنیم.

معاون امور استانهای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز در این همایش ستادهای برگزاری نماز جمعه را بهترین بازوان ائمه جمعه عنوان کرد و افزود : باید تلاش شود تا نمازهای جمعه پر محتوا باشد و از حواشی به دور شود.

حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بواسطه ‌ی ولایت در دنیا اعتبار پیدا کرده است گفت : ائمه جمعه باید همانطور که رشادت های دفاع مقدس را بیان می کنند تاریخ غدیر را نیز برای نوجوانان و جوانان تشریح کنند.

وی با بیان سخنی از رهبر معظم انقلاب که ما جلوی نفوذ آمریکا را می گیریم خاطر نشان کرد : این مهم در سایه ی همدلی و همزبانی و با مشارکت ائمه جمعه، مردم و سر سپردگان ولایت تحقق می‌یابد و با اعتقاد راسخ می توان کشور را به جلو برد و بر مشکلات غلبه کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا