دفاع علی مطهری از ظریف

نماینده مردم تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به صحبت‌های تند بیرانوند علیه وزیر امور خارجه در جلسه امروز مجلس که با واکنش ابوترابی فرد، رئیس جلسه نیز همراه شد، گفت: این همه حساسیت برای یک موضوع غیرمهم و کوچک کار درستی نیست و اینکه یکی از مقامات کشور با اوباما دست داده است نمی‌تواند …

نماینده مردم تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به صحبت‌های تند بیرانوند علیه وزیر امور خارجه در جلسه امروز مجلس که با واکنش ابوترابی فرد، رئیس جلسه نیز همراه شد، گفت: این همه حساسیت برای یک موضوع غیرمهم و کوچک کار درستی نیست و اینکه یکی از مقامات کشور با اوباما دست داده است نمی‌تواند اهمیت داشته باشد و مهم این است که ما از آرمان‌های خود نظیر مسأله فلسطین کوتاه نیاییم.

وی افزود: باید از نماینده‌ای که بی‌احترامی کرد پرسید که چرا فردی را که رهبری مورد اعتماد و متدین می‌داند بی‌غیرت خطاب می‌کند؟ ضمن آنکه دست دادن با اوباما نیز دلیل نفوذ آمریکا در ایران نیست.

مطهری تأکید کرد: بیشتر در اینگونه واکنش‌ها هدف‌های سیاسی در کار است،‌ با شعار و فریاد راه نفوذ بسته نمی‌شود و باید در جای خود طبق فرموده رهبری راه‌های نفوذ را ببندیم و این افراد بیشتر به دنبال تضعیف دولت هستند. چرا که اگر در دولت سابق این اتفاقات افتاده بود که مواردی نیز داشت اینها رفتاری چنین نداشتند.

وی با اشاره به بیانات رهبری در مورد مسدود کردن راه‌های نفوذ آمریکا، گفت: مقصود رهبری به نظر من این بوده است که بالأخره بر اثر برجام مراودات ما با دنیا و دنیای غرب بیشتر می‌شود و طبیعی است که ممکن است آنها بخواهند با هدف نفوذ فرهنگی و سیاسی وارد شوند لذا ما باید آنجا هوشیار باشیم که آسیبی به انقلاب ما نرسد. اما اینکه بگوییم برجام یعنی نفوذ آمریکا به ایران و بگوییم توافق یک خیانت است کار درستی نیست و اگر بخواهیم به این بهانه به مقامات توهین کنیم اصلاً در مسیر خواست رهبری نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا