فرش کرمان جهانی شد

حمید کارگر در نشست ستاد فرش استان کرمان در محل استانداری افزود: با ثبت جهانی فرش کرمان، امکان پیگردهای حقوقی بر دست اندازی به گنجینه های نقشه فرش ایران فراهم می شود. وی بیان کرد: ثبت جهانی فرش کرمان چند ماه قبل صورت گرفته بود و طی روزهای اخیر بطور رسمی ابلاغ شد. وی همچنین …

حمید کارگر در نشست ستاد فرش استان کرمان در محل استانداری افزود: با ثبت جهانی فرش کرمان، امکان پیگردهای حقوقی بر دست اندازی به گنجینه های نقشه فرش ایران فراهم می شود.

وی بیان کرد: ثبت جهانی فرش کرمان چند ماه قبل صورت گرفته بود و طی روزهای اخیر بطور رسمی ابلاغ شد.

وی همچنین گفت: ساختمان شرکت فرش کرمان در گرو بانک بود که با همت استاندار کرمان، پیگیری های لازم انجام و در نهایت با مصوبه هیات وزیران این ملک به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شد تا به پایگاه جنوب شرق کشور در حوزه فرش با محوریت فرش کرمان تبدیل شود.

رییس مرکز ملی فرش ایران خاطرنشان کرد: امیدواریم این مکان به موزه ای برای معرفی فرش کرمان تبدیل شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان هم در این نشست گفت: ثبت جهانی فرش کرمان یکی از اقدامات بسیار ارزشمند در حوزه فرش است.

محمود سلطانی زاده ادامه داد: بازگشت مدیریت ابنیه شرکت فرش کرمان به این استان از دیگر اتفاقات مثبت در حوزه فرش کرمان است که این مکان می تواند به عنوان پایگاه صنعت فرش و موزه فرش باشد.

قالی کرمان شهرت جهانی دارد و زیبایی و اصالت طرح و نقش همراه با ماندگاری از ویژگی های بارز این هنر – صنعت اصیل ایرانی در این استان است.

هم اکنون حدود ۷۰ هزار نفر در سراسر استان بافنده فرش هستند که ۸۵ درصد آنان را بانوان تشکیل می دهند و بصورت پاره وقت و تمام وقت کار می کنند.

فرش کرمان علاوه بر گمرک کرمان از گمرکات سایر استان ها نیز به خارج کشور صادر می شود.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. جای جای ایران تولید کننده های فرش بینظیری وجود دارد – کرمان هم یکی از شهرهای بینظیر تولید فرش ایرانیست – دست مریضاد به تولید کنندگان فرش ایرانی

دکمه بازگشت به بالا